Számos - a vásárlást megelőző és a vásárlás helyszínén felmerülő - tényezőtől függ az, hogy egy vásárló mely üzletet választja vásárlásának színteréül, ott milyen termékeket vásárol meg. A GfK Hungária kutatásának megállapítása szerint a magyar fogyasztók számára élelmiszervásárláskor legfontosabb az adott üzlet által kínált áru minősége, ára és az árukínálat mértéke. A kutatásból arra is fény derült, hogy a napi fogyasztási cikkek beszerzési helyéről szóló döntés alkalmával az egyes üzletek árszínvonalán és termékkínálatán túl a vásárlás körülményei is közel azonos súllyal esnek latba. Az üzletek kiválasztásakor például kifejezetten fontos szempont az adott bolt közelsége. A vásárlók nem szívesen utaznak sokat, inkább egyéb elvárásaikból engednek. A hölgyek azok, akik hajlandók többet utazni azért, hogy elvárásaiknak minél inkább megfelelő üzletben vásároljanak - ők inkább ritkán, de nagyobb mennyiségben szerzik be a napi fogyasztási cikkeket. Az utazási hajlandóság az életkor növekedésével - érthető módon - folyamatosan csökken. A vásárlás helyszínének kiválasztásában az autóval rendelkező, "tehetősebb" réteget viszont már nem csupán az üzlet közelsége befolyásolja. A fogyasztók a nagyobb alapterületű üzleteket kedvelik. Ez alól kivételt képeznek, azaz jobban kedvelik a kis alapterületű üzleteket a férfiak, az idősebb korosztály, az alacsony jövedelmű réteg, illetve a kisebb településeken élők. Továbbá érdekes megállapítás az is, miszerint az élelmiszerek beszerzésénél az üzletek által nyújtott egyéb, kiegészítő szolgáltatások nem jelentenek plusz vonzerőt az üzlet kiválasztásakor. Ezek a kiegészítő szolgáltatások legkevésbé az 50 év feletti korosztályt és a férfiakat érdeklik. Az is kiderült azonban, hogy minél nagyobb egy háztartás, az üzlet kiválasztásakor annál inkább előtérbe kerülnek az adott bolt által kínált kiegészítő szolgáltatások. A nem előzetes mérlegelés alapján hozott vásárlói döntésekre, azaz az ún. impulzusvásárlásra alapvetően a nők hajlamosak. Ők azok, akik saját bevallásuk szerint gyakrabban vásárolnak olyan termékeket, amelyet nem előre terveztek, vagy melyekre éppen nincs is szükségük. Az életkor növekedésével egyre inkább csökken a hajlandóság nem tervezett vagy "felesleges" árucikkek megvásárlására; a több főből álló családoknál gyakoribb a be nem tervezett vásárlás. A sokakat szintén be nem tervezett vásárlásra késztető vonzó csomagolás a nőkre, a 20-29 évesekre, a fővárosiakra és a magasabb jövedelemmel rendelkezőkre van leginkább hatással. Az üzlet kiválasztásakor annak árszínvonalát és az üzlet kínálta akciókat inkább a nők tartják szem előtt. Talán nem meglepő, hogy egy háztartás méretével egyenes arányban döntő fontosságú szempont az ár. Elsősorban a Budapesten élők döntenek egyik, vagy másik üzlet mellett annak kínálata, közelsége és a vásárlás körülményei - és nem elsősorban az üzlet árszínvonala - alapján.