A luxus autómárka pénteken a gyengébb keresletre, a kínai piacokon tapasztalható nyomásra, valamint az amerikai vámokra hivatkozva fordult el az elektromos autók bevezetésétől.

Mindez a Volkswagen bejelentése szerint 5,1 milliárd euró veszteséget fog jelenteni a 2025-ös évben, mivel drasztikusan át kell alakítaniuk az idei termékpalettájukat, az előtérben a hibrid és a belső égésű motorral felszerelt autókkal.

A Porsche döntésének eredményeként a luxusmárka a 2025-ös nyereségarány-előrejelzését a korábbi 5-7 százalékról maximum 2 százalékra csökkentette. Középtávú nyereségarány-előrejelzését pedig a korábbi 15-17 százalékról legjobb esetben 15 százalékra csökkentette – írja a Reuters.

Oliver Blume, a Porsche és a Volkswagen vezérigazgatója azt nyilatkozta, hogy az Európai Unió részéről nagyobb rugalmasságra számít azon célkitűzését illetően, hogy 2035-re 100 százalékkal kell csökkenteni az új személygépkocsik és kisteherautók szén-dioxid-kibocsátását.

Hozzátette, az amerikai autóimport-vámok jelenlegi 27,5-ról 15 százalékra történő tervezett csökkentése még hetekig eltarthat, mivel még folynak a tárgyalások Brüsszel és Washington között.

Megmondták a németek: Magyarország most előzhet az autóiparban

Debrecenben írhatják újra az autógyártás jövőjét: a BMW ikonikus 3-as sorozatának villanyváltozata Magyarországon készül majd, miközben a német autóipar válságban vergődik.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.