Új korszak kezdődik a magyar autóiparban: a BMW, a BYD és az akkumulátorcella-gyártás köré szerveződő beszállítói hálózat révén hazánk a régió egyik legfontosabb elektromobilitási központjává válhat. Míg a kelet-európai országok többsége továbbra is a belső égésű motorokra épít, Magyarország a villanyautók jövőjére készül – írja a Promenad24 a Frankfurter Allgemeine Zeitung híre alapján.

A statisztikák ugyan még a térség élmezőnye mögé sorolják hazánkat: 2024-ben 437 ezer autó készült itthon, szemben Csehország 1,45 milliójával vagy Szlovákia egymilliós termelésével. 

A BMW debreceni beruházása azonban mindent átírhat. A bajor gyártó ikonikus 3-as sorozatának elektromos változata, valamint az iX3 SUV ugyanis itt készül majd – nem Németországban, hanem Magyarországon.

Ez óriási stratégiai váltás: eddig a német gyártók a legfontosabb modellek termelését otthon tartották, most azonban Debrecenbe helyezik át az egyik legnagyobb dobásukat. A Spiegel szerint a BMW új gyárától nem kevesebbet várnak, minthogy „újradefiniálja az autót”.

A német autóipar számára ez létkérdés: miközben a kínai piacon tavaly 6,4 millió elektromos autó fogyott, a Mercedes, a Volkswagen és a Porsche eladásai, nyeresége és munkahelyei drámai mértékben estek visssza. A német gazdaság harmadik éve stagnál.