Habár maga az unió sem jeleskedik az emissziós számok terén, a magyarországi adat így is dupla olyan rossz, mint az uniós átlag. Mutatjuk, rangsor szerint hogyan is néz ki a tagországok mezőnye a klímaválság árnyékában.
Szerző(k): Sándor ZoltánVajon mi jön a fal után? Ezzel a felütéssel indít 2025. május 21-én az Automotive Summit konferencia a MOL Campuson. Az autóipar jövőjét latolgató eseményen a szakértők igyekeznek feltérképezni hazánk szerepét a globális átalakulásban – több aspektusból is körbejárva –, de kulcstémák között szerepel a mesterséges intelligencia alkalmazása a gépjármű-értékesítésben, az új autógyárak hazai gazdasági hatása, valamint a CO 2 -kibocsátás jövője is.
Szerző(k): EconomxNem érdemes a vállalatoknak klímasemlegesnek reklámozni magukat, hacsak nincs nagyon erős bizonyítékuk rá. Minden más esetben szembenézhetnek a német környezetvédelmi egyesület pereivel.
Szerző(k): Kónya PolettKivezeti a szenet energiatermeléséből a skandináv ország. Bár hivatalosan erre még van négy évük, az utolsó nagy szénerőmű bezárása igen közel hozta a célt.
Szerző(k): G. É.Üzletelnek egymással az autógyártók, hogy ne lépjék túl az unió idei szén-dioxid-kibocsátási céljait és elkerüljék a hatalmas bírságokat. A Tesla lehet a megmentőjük: az elektromos autókat gyártó cég által létrehozott emissziós poolhoz most már a Suzuki és a Honda is csatlakozott.
Szerző(k): G. É.A két vállalat a lítium akkumulátorok fejlesztése céljából írt alá együttműködési megállapodást.
Szerző(k): Gulyás ÁbelEgy háromtagú konzorcium építheti meg az MVM Mátra Energia Zrt. visontai telephelyén az új kombinált ciklusú (CCGT- Combined Cycle Gas Turbine) erőművet.
Szerző(k): H. Sz.Katowice, az egykori lengyel bányászváros reméli, hogy példaként szolgálhat más ipari városok számára, amelyek le akarnak válni a fosszilis energiahordozókról.
Szerző(k): H. A.