szállítmányozás

12.
22.
17:31
Csökkent a világ acéltermelése novemberben

Csökkent a világ acéltermelése novemberben

Csaknem tíz százalékkal csökkent a világ acéltermelése novemberben az egy évvel korábbihoz képest a nemzetközi acélipari szövetség, a World Steel Association (WSA) adatai szerint. A legnagyobb acélgyártó Kína termelése éves alapon jelentős, 22 százalékos csökkenést mutat.

Szerző(k): Domokos Erika
12.
21.
09:00
Példátlan beruházás került célegyenesbe, így lesz Magyarország Európa kapuja

Példátlan beruházás került célegyenesbe, így lesz Magyarország Európa kapuja

A végéhez közeledik az építkezés az Ázsia és Európa közötti vasúti áruforgalom új csomópontjában, a magyar-ukrán határnál található fényeslitkei East-West Gate (EWG) intermodális terminálon. Az egy év alatt megépülő EWG visszahelyezi Magyarországot a logisztika világtérképére. Tálosi János, a beruházó East-West Intermodális Logisztikai Szolgáltató Zrt. vezérigazgatója elárulta, miért van óriási igény erre a létesítményre, s miben egyedülálló a már meglévő átrakókhoz viszonyítva.

Szerző(k): K. Kiss Gergely
12.
19.
11:48
Megroppant a szállítmányozás, 2024-ig minden termék folyamatosan drágulhat

Megroppant a szállítmányozás, 2024-ig minden termék folyamatosan drágulhat

Ahogy egyes szűk keresztmetszetek kezdenek megszűnni a szállítmányozásban, úgy mások épp csak most alakulnak, ami azt jelenti, hogy a járvány utáni gazdaság "nem fog egyhamar visszatérni a normális kerékvágásba". Egyes szakértők szerint 2024-ig bizonyos kikötőkben konténerből nem lesz elég, máshol emberből. Eközben a fogyasztók csak figyelhetik az emelkedő árakat. A nagy és az olyan kisebb gazdaságok, mint amilyen a magyar is, rekord inflációs spirálba került.

Szerző(k): Szabó Dániel
11.
22.
13:14
Jövőre még nagyobb drágulás jöhet Magyarországon is, pörög az infláció láthatatlan motorja

Jövőre még nagyobb drágulás jöhet Magyarországon is, pörög az infláció láthatatlan motorja

Az ENSZ Kereskedelmi és Fejlesztési Konferenciájának (UNCTAD) jelentése szerint a konténerszállítási díjak globális emelkedése a következő egy évben 1,5 százalékkal emelheti a fogyasztói árakat. Magyarországon októberben már így is 6,5 százalék volt az infláció az előző évhez képest, de az UNCTAD jelentése 2,5 százalék körül lehet a drágulásra gyakorolt hatás.

Szerző(k): Szabó Dániel
11.
05.
07:08
Ott tartunk, hogy mindenféle áremelkedés "eladható" az embereknek

Ott tartunk, hogy mindenféle áremelkedés "eladható" az embereknek

A nemzetközi konténerhajózást mesterségesen szűkített kapacitások és mesterségesen magasan tartott fuvardíj szintek jellemzik, amelyeknek közgazdasági alapja nincsen. A pandémia kitörését követően a logisztikai láncok sérülése inflációs hisztériát generált a globális kereskedelemben, ennek folyományaként sokkal könnyebb lett bármiféle áremelkedést elfogadtatni a fogyasztókkal. A helyzet haszonélvezői nemcsak a hajózási társaságok, hanem gyakorta a kereskedelmi cégek is, hiszen a logisztikai költségek emelkedése sok esetben hamisan épül be a végfogyasztói árakba - állítja Szalma Botond, a Mahart egykori vezérigazgatója.

Szerző(k): K. Kiss Gergely
10.
21.
14:18
Pánikrendelések súlyosbítják a karácsonyi áruhiányt

Pánikrendelések súlyosbítják a karácsonyi áruhiányt

Mivel a kereskedők is tisztában vannak a szállítási láncok nehézségeivel, ezért a szokásosnál korábban és többet igyekeznek rendelni a karácsonyi szezonra. Ezzel tovább súlyosbítják a helyzetet.

Szerző(k): Lovas-Romváry András
10.
19.
07:08
A megszokottnál jóval nagyobb árzuhanás jöhet karácsony után a boltokban, íme az okok

A megszokottnál jóval nagyobb árzuhanás jöhet karácsony után a boltokban, íme az okok

A nemzetközi szállítmányozás lelassulása most már túlmutat a pandémián, ami pedig ellátási nehézségeket, áremelkedést hozhat a fejlett világban és hazánkban is az ünnepi bevásárlási roham idején. De mi történik akkor, ha a kereskedőkre csak megkésve, karácsony után zúdul rá az a hatalmas mennyiségű áru, amely sokáig a kikötőkben és a logisztikai központokban vesztegelt? Biztos forgatókönyvek nincsenek, de érdemes számolni a jelentős túlkészletekkel.

Szerző(k): K. Kiss Gergely
10.
14.
19:59
Az összeomló szállítási láncok, energiahiány és erős infláció rántják le a világgazdaságot

Az összeomló szállítási láncok, energiahiány és erős infláció rántják le a világgazdaságot

A koronavírus okozta korlátozások enyhülésével járó fellendülés a globális ellátási láncok hiányosságait hozta felszínre, a cégek pedig munkaerőért, hajókért és még a gyárak működtetéséhez szükséges üzemanyagért is küzdenek, ami veszélyezteti a kezdődő gazdasági fellendülést. Az élelmiszerek ára tovább emelkedhet, a chiphiány miatt az elektronikai eszközök és az autók gyártása állhat meg.

Szerző(k): Szabó Dániel
10.
14.
19:42
Nemzetközi reptereket építene vidéken a kormány

Nemzetközi reptereket építene vidéken a kormány

A kormány célja, hogy Magyarország a régióban a legfejlettebb szállítási infrastruktúrával rendelkezzen és maximálisan kihasználja a földrajzi fekvéséből származó adottságait - mondta Magyar Levente, a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) parlamenti államtitkára, aki a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) kétnapos konferenciáján

Szerző(k): Szabó Dániel