A világ egyik legnagyobb acélgyártója alacsony karbonlábnyomú acél gyárátást indítja el, de máris olyan biztos a dolgában, hogy az óriási tesztkohónál két és félszer nagyobb kohót épít, amit zöldhidrogénnel fűtenek majd.
Szerző(k): Szabó M. IstvánMost először, Tokióban használnak hidrogént az olimpiai láng táplálásához a játékok történelmében - írja az AP.
Szerző(k): Szász PéterAkár a csomagtartóba is könnyedén befér az a hordozható, alig 10 kilós, hidrogén üzemanyagcellás generátor, melyet egy észt cég mutatott be. A berendezés teljesítménye elegendőnek tűnik egy hajó vagy hétvégi vityilló normál energiaigényeinek kiszolgálására.
Szerző(k): Szabó M. IstvánStuttgart közelében egy 100 ezer négyzetméteres régi rakterület átalakításával klímakerület épül. Az Esslingen-projekt célja, hogy egy városrésznyi területen az ott lakók teljes, éves energiaigényének (fűtés, világítás, hűtés, használt melegvíz, elektromobilitás stb.) kiszolgálása ne járjon 1 tonnát meghaladó egyénenkénti szén-dioxid-kibocsátással.
Szerző(k): Szabó M. IstvánA lakossági méretű napelemes rendszerekhez tervezett hidrogénes eneregiatároló berendezést két német cég. A cél: a háztartások akár szigetüzemű energiaellátásának biztosítása.
Szerző(k): Szabó M. IstvánEgy dollár legyen a költsége egy kiló tiszta hidrogénnek! - Ezt a célt jelölte meg az Egyesült Államok energetikai minisztériuma (DOE), miután úgy látják, hogy 2030-ra fel kell gyorsítani “a bőségesebb, megfizethetőbb és megbízhatóbb tiszta energia megoldások” érvényre jutását az energetikában. A célár ettől még brutális vállalás: jelenleg a zöldhidrogén ára ennek az ötszöröse.
Szerző(k): Szabó M. IstvánJól lehet, a magyar energiastratégiában szerepel, hogy Magyarország kiemelten kezeli, hogy részese legyen a zöld hidrogén iparnak, a Siemens Gamesa most megjelent iparági alapvetései szerint ez anélkül nem fog menni, hogy drámai mértékben meg ne növelnénk a szélerőművek számát, méretét. A fehér könyv azt az utat jelöli ki, hogyna válhat 2030-ra (2050-re) valóban az energetika megoldókulcsává a zöld hidrogén.
Szerző(k): Szabó M. IstvánA madridi 100 millió eurós fejlesztési projektben van naperőmű, elektrolizátor, hidrogén és persze Toyota. Ugyanilyen színes a résztvevői kör is: a japán autógyár fejlesztése alá egy közel-keleti energiatermelő és egy spanyol integrátor dolgozik. A cél: lecserélni legalább ezer hagyományos taxit, amilyen gyorsan csak lehet.
Szerző(k): Szabó M. István