A kormány szerdán jóváhagyta a Nemzeti hidrogénstratégiát, amelynek része az Akvamarin nevű zöldhidrogénes projekt, ez pedig segíthet a megújuló forrásokból megtermelt energia tárolásában.
Szerző(k): Szabó DánielElfogadta a kormány a Nemzeti hidrogén stratégiát, Magyarország ezzel nagy lépést tett az innovatív, fenntartható, zöld gazdaság irányába – írta a közösségi oldalán szerdán az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) körforgásos gazdaság fejlesztéséért, energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára az MTI szerint.
Szerző(k): Szepesi AnitaNéhány napja vált hivatalossá, hogy a MÁV-Start Zrt. nem rendeli meg azokat a motorvonatokat, amivel több mint egy éve tervezi, hogy 2030-ra zéróemisszióssá tesz több, jelenleg dízelmozdonnyal szennyezett pályaszakaszát. Új ígéret van, de az - a jelek szerint - nem lesz olcsóbb, sem jobb helyzetet nem teremt. Ráadásul az európai vasúti személyszállítás fejlődése más irányba kezdett el zakatolni.
Szerző(k): Szabó M. IstvánÁtadták hazánk első mobil hidrogén-töltőállomását csütörtökön Budapesten, a Linde Gáz Magyarország Zrt. telephelyén - írja az MTI.
Szerző(k): Szász PéterA megújuló energia után, akár már holnap zöld lesz a hidrogén, de egy lépéssel közelebb kerülünk ahhoz is, hogy a vasból és acélból is legyen zöld. Nem a színe, hanem az eredete és az előállítása lesz a tradicionális gyártásúnál sokkal-sokkal környezetkímélőbb. És ha ez a mutatvány a svédeknek sikerül, ezzel tizedével lejjebb húzzák az egész ország szén-dioxid-kibocsátását is.
Szerző(k): Szabó M. IstvánA gázturbinás átépítést mellett a nagy hulladékégető megtartását, további napelemparokat, valamint egy hidrogéngazdasági egység megépítését ígérte a visontai szénerőmű vezetője egy interjúban.
Szerző(k): Szabó M. IstvánDízelről hidrogén üzemanyagot használóvá alakítanak át egy amerikai vontatómozdonyt, és azt vizsgálják, mindez rendszerszinten hogyan volna működtethető. Kaliforniai álom lehetne a pilotprojektből, ha rövid idő alatt sikerrel zárják.
Szerző(k): Szabó M. IstvánNoha idehaza nem sok szó esik róla, az energetika karbonmentesítését követően a vas-, és acélgyártás a következő olyan terület, ahol a szén-dioxid-kibocsátást drasztikus mértékben, drámaian rövid idő alatt csökkenteni kellene. A Thyssenkruppnál kis is ókumulálták, hogyan kéne mindezt.
Szerző(k): Szabó M. István