Az egész világ a tisztább energiaforrások felé mozdul el, ezért a legnagyobb tét a szükséges anyagok feletti ellenőrzés lesz 2050-ig. Az Egyesült Államok nagyon akarja az ásványi anyagokat az elektromos autókhoz, ahogy mindenki más is.
Szerző(k): Horváth BalázsNövelték forgalmukat, ezzel megközelítették a járvány előtti szintet a legnagyobb hazai sörgyárak 2022-ben. A sör az államnak is jó biznisznek bizonyul, a leuralt hazai sörpiac vesztesei pedig továbbra is a kisüzemi főzdék és a fogyasztók.
Szerző(k): Nagy KristófA magyar kormány most az Európai Bizottságnál igyekszik jóváhagyatni a CATL debreceni beruházának állami támogatását. A cég szerint nem összeszerelő üzem épül hazánkban, és a felhasznált víz 70 százaléka biztosítható lesz szürkevízből.
Szerző(k): Horváth TiborBányaipari beruházásokat tervez a Volkswagen konszern részben az akkumulátorgyártás alapanyag-beszerzési költségeinek csökkentése érdekében, részben pedig azért, hogy saját termelésből fedezze saját igényének a felét – mondta Thomas Schmall technológiai fejlesztésért felelős igazgatótanácsi tag a Reuters hírügynökségnek adott interjúban.
Szerző(k): EconomxNagyon bízik a jövőben az Unilever: Kijev mellett épít új üzemet. A 20 millió eurós beruházással megduplázza ukrajnai dolgozóinak számát.
Szerző(k): Varga CsengeA felszámolás alatt álló zalaegerszegi Tungsram-üzem hétfőtől Scintilla Fémalkatrész Kft. néven működik tovább, az új társaság bővíteni tervezi a meglévő dolgozói létszámot.
Szerző(k): Varga CsengeKína szél- és napenergia-termelése 21 százalékkal nőtt 2022-ben, így már majdnem elegendő a lakossági áramfogyasztás fedezésére. A Kínai Nemzeti Energiahivatal a büszkélkedés közben azt azonban elfelejtette említeni, hogy az országban a lakosság energiaigénye még mindig eltörpül a gyáraké mellett.
Szerző(k): Csernik-Varga AdriennAz uniós klímavédelmi célok teljesítése érdekében az elektromos autóértékesítések jelentősen nőni fognak a következő években, azokhoz pedig nélkülözhetetlenek az akkumulátorok. Így a nagy akkumulátorgyárak idevonzásával évtizedekre bebiztosítjuk a magyar járműipar fejlődését és a nemzetgazdaságban betöltött szerepét – jelentette ki Joó István, a Nemzeti Befektetési Ügynökség (HIPA) vezérigazgatója.
Szerző(k): Economx