Az Országos Flottafelmérés eredménye szerint a magyar vállalati autóparkok egyre idősebbek, a cégek többsége pedig halogatja a járműcserét a gazdasági bizonytalanság és a finanszírozási költségek emelkedése miatt. Az elektromos autók iránti érdeklődés megtorpant, elsősorban a töltési infrastruktúra hiányosságai és a magas birtoklási költségek miatt. Mindeközben az Európai Bizottság szigorúbb flottaszabályozáson dolgozik, amit a német kancellár máris élesen kritizált.
Szerző(k): Vermes ÁdámMár több, mint hatezren pályáztak az e-autóra, a kifizetések folyamatosak, már csak 3,2 milliárd maradt, amit kioszthatnak.
Szerző(k): EconomxNemsokára közel 300 új busz kerül a fővárosi forgalomba.
Szerző(k): EconomxAgárdi Marianna, az Arval Magyarország ügyvezető igazgatója szerint a hazai vállalatok egyre nagyobb nyitottsággal fordulnak az elektromos mobilitás felé, bár Magyarország még az elektrifikáció korai szakaszában jár. A nemzetközi anyavállalatok elvárásai és a fenntarthatósági szempontok itthon is gyorsítják az átállást, ugyanakkor a munkavállalók kezdeti bizonytalansága még kihívást jelenthet. A flották elektrifikációjának egyik legnagyobb akadálya a töltőhálózat hiányossága, amit véleménye szerint csak az állam, a vállalatok és a töltőszolgáltatók közös felelősségvállalásával lehet hatékonyan kezelni. A költséghatékonyság továbbra is kulcstényező: sok cég inkább hibrid vagy használt járműveket választ, különösen a kkv-k körében. A digitális eszközök és a mesterséges intelligencia pedig nemcsak a flotta biztonságosabb és gazdaságosabb működtetését támogatják, hanem segítik a zöld célkitűzések elérését is. Interjú.
Szerző(k): Vermes ÁdámA MÁV-csoport vezérigazgatója bejelentette, hogy még az új, bérelt mozdonyok átfestését sem várják meg, és amelyiket be lehet állítani a forgalomba, az pünkösdkor már vontatni fog. A lendületet a ma Gárdonynál történt eset adta meg.
Szerző(k): L. K.A légitársaság flottájának több mint 67 százaléka a leggazdaságosabbnak számító Airbus A321neo repülőgépekből áll, összhangban a vállalat hosszú távú zöld stratégiájával.
Szerző(k): Gulyás ÁbelMagyarországon a fizetések messze nem emelkednek olyan arányban, mint az autóárak – ez pedig komoly hátráltató tényező. Pedig a régióban nem mindenhol ilyen szomorú a kép, Csehországban a magyarországinak kétszerese az autópiac mérete. Lendület vagy lassítás: mit tartogat 2025 az importőrök számára? Össze kell-e rezzenni a kínai márkák nyomulásától? Az Automotive Summit konferencián húsba vágó kérdéseket feszegettek.
Szerző(k): Hegedűs SzabolcsNemrég a bevételeik radikális csökkenéséről és a futárpálya ellehetetlenüléséről tettek közzé egy nyílt levelet a magyarországi futárok. A kata jelentette kedvező adózási feltételek megszűnésén és az inflációs környezeten túl a flottacégek térnyerése áll a mérséklődés hátterében – kommentálta az Economxnak Tóth Gergő, a Futárok Ligája képviselője a tőlük függetlenül született levelet.
Szerző(k): Gulyás Ábel