Szerdán az V. kerületben gyulladt ki az első autóbusz, ami a Deák Ferenc térről a Budai Várba viszi az utasokat. A járművet Törökországban gyártották, 10 éve van forgalomban és korábban eggyel történt hasonló baleset. Akkor a gyártó vita nélkül adott helyette egy másikat.
Csütörtökön további kettő autóbusz gyulladt ki. Ezek azonban ugyanahhoz a 24 éve gyártott és a főváros által 13 éve vásárolt Mercedes Citaro flottához tartoznak – írta Facebook-oldalán Vitézy Dávid fővárosi képviselő, a Podmaniczky Mozgalom elnöke. Ezt később a BKV is megerősítette abban a közleményben, amelyben közölték, hogy azonnali és teljes körű flottavizsgálatot rendeltek el.
A posztjában Vitézy hangsúlyozta, hogy a 2012-ben Frankfurtból vásárolt buszok az akkori tervek szerint legfeljebb 4-5 évet szolgáltak volna, mivel elérik az életciklusuk végét. Ugyanakkor szerinte így is tudtak abban segíteni, hogy az addigra már 25-30 éves magaspadlós Ikarusokat a főváros le tudja cserélni.
Rámutatott arra is, hogy 2021 márciusában a Fővárosi Közgyűlés nevében a főpolgármester engedélyezte a BKV-nak 30 milliárd forint beruházási hitel felvételét, melyből 380 db új autóbusz érkezett volna a BKV-hoz. A hitelt összesen három bank (OTP, KH, Gránit) adta volna össze, a BKV a tendereket is lefolytatta.
Azonban a stabilitási törvény miatt az önkormányzati cégek hitelfelvételéhez a kormány engedélye kell, amit viszont a BKV nem kapott meg.
Droner Lajos, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke a Blikknek azt nyilatkozta, hogy ezzel a konkrét flottával korábban is voltak gondok, így jobb is, hogy most kettővel kevesebb jrá belőle. Azonban még így is maradt belőle néhány példány, amik lehet, hogy most is utasok szállítanak.
A BKV a teljes flottakivizsgálásról szóló közleményében azt írja, hogy az üzemeltetésben lévő autóbuszok utastere elkülönül a motortértől, így műszaki probléma esetén az utasok biztonságban, gyorsan el tudják hagyni a járművet. Hozzátették, hogy műszaki hiba miatti tűzesetben még soha senki nem sérült meg a társaság autóbuszain.
A buszok mindegyike automata tűzoltóberendezéssel felszerelt, a rendelkezésre álló információk szerint ezek most is működésbe léptek, sajnálatosan azonban a szerdai tűznél nem tudták megakadályozni, hogy a busz teljesen kiégjen.
A szerdán kiégett busz a tájékoztatás szerint egy 2015-ben beszerzett és mintegy 500 ezer kilométert futott Karsan Atak gyulladt ki Budapest belvárosában. Négyen utaztak a buszon, mindannyian, valamint a jármű vezetője is sértetlenül, még a tűz elterjedése előtt leszálltak a járatról.
A második, csütörtök reggel kiégett jármű egy 24 éves Mercedes-Benz Citaro típusú autóbusz, amelynek futásteljesítménye már megközelítette az 1,5 millió kilométert.
Szintén csütörtökön 12:10-kor egy utasok nélküli éppen ma 24 éves, több mint 1,3 millió kilométert futott Mercedes Citaro hátsó része füstölt. A járművezető kézi tűzoltókészülékkel azonnal megkezdte az oltást, így tűz nem keletkezett – közölte a BKV.
Lassan jön a megváltás, újítás érkezik a budapesti közlekedésbe
Nemsokára közel 300 új busz kerül a fővárosi forgalomba. Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Már nem kell vesződni a sörösdobozokkal a Penny-ben
A Závecz pontos számokkal jött elő, ennyivel nőtt a Fidesz tábora
Hiába a bankok tiltakozása, megduplázzák az ingyenes készpénzfelvételi limitet
Népszerű teát hívott vissza a fogyasztóvédelem
Kiderült a nagy energiatitok: a rezsicsökkentés valójában egy zsákutca
Tüntetéshullám kezdődik: lázadnak a diákok a kormány döntése ellen
Valami történt: Washingtonba rendelték az ukránokat
Megvan a dátum: ekkor utalhatják a 13. és 14. havi nyugdíjat
Óriási kedvezményt kapnak a benzinesek, rég volt ilyen akció