A lakosság körében igen népszerűnek bizonyul a mesterséges intelligencia: a fogyasztók 73 százaléka megbízik a létrehozott, illetve egy algoritmus által generált tartalomban.
Szerző(k): Varga CsengeMutatjuk, hogy tudja kontrollálni, hogy milyen bejegyzéseket látna szívesen a hírfolyamban.
Szerző(k): Horváth BalázsMár fél emberöltő óta küzdenek az aktivisták azért, hogy a közösségimédia-felületeken ne érje hátrányos megkülönböztetés a csupasz női mellet a fedetlen férfimellkassal szemben. Január 17-én a Facebook és az Instagram anyavállalatának, a Metának azt a javaslatot tette az akadémikusokból, politikusokból és újságírókból álló tanácsadó szervezete, hogy változtassa meg a felnőtt meztelenséggel kapcsolatos irányelveit.
Szerző(k): Horváth TiborEgy tipikus magyar, bürokratikus bénázásból született meg a Reprex; az a cég, amely most Hollandiában a legnevesebb startup keltetőben megerősödve átalakíthatja nem csak az eddig egyenlőtlen amerikai-európai zenepiaci viszonyokat, de a fenntartható fejlődésről és a versenypiaci szabályozásról kialakított eddigi elképzeléseket is. Antal Dániel alapító tulajdonost, a magyar vasúti piacszabályozás egykori minszteri biztosát kérdeztük.
Szerző(k): Szabó M. IstvánA különböző algoritmikus kereskedési stratégiákat alkalmazó befektetési alapok rohamtempóban építették le áresésre lejátszó pozícióikat az elmúlt hetekben. Az amerikai tőzsdéken ez jelentősen hozzájárult az elmúlt másfél hónapban látott emelkedéshez.
Szerző(k): Lovas-Romváry AndrásTeljesen átalakul a közösségi oldal, egy helyett két hírfolyam lesz. Az új, alapértelmezett kezdőlapon az algoritmusoké lesz a főszerep, az ismerősök posztjait javarészt áthelyezik.
Szerző(k): Nagy MartinA korábbi alkalmazottak állítják, a mesterséges intelligencia nem jelent megoldást a káros tartalmak elleni harcban. Jelenleg világszerte mintegy 15 ezer moderátor figyeli a Facebook és az Instagram posztjait, azonban többre lenne szükség ahhoz, hogy kiváltsák az algoritmust.
Szerző(k): Nagy MartinEgyre nagyobb a vita arról, hogy a böngészőknek mekkora teret kell hagyniuk a reklámblokkolásnak - és a Chrome és a Firefox a harc ellentétes oldalára került. Más bőngészőket is érinthet a bővítménykezelési vita: az Opera, a Brave és az Edge is nélkülözheti a jövőben a reklámblokkolókat.
Szerző(k): Szabó DánielKét fontos jogszabályt is elfogadott az EU az elmúlt időszakban, mellyel megreguláznák az internetes nagy techcégeket. Az egyik legfontosabb, hogy a tartalomfogyasztást és a hirdetéskezelést leginkább meghatározó algoritmusok működését nyilvánossá tennék, valamint a felhasználók kezébe adnák a döntést, hogy akarják-e, hogy profilalkotás alapján egy program döntse el, hogy mit látnak. A Pulzus Kutató és a Napi.hu reprezentatív felmérése szerint a magyarok 90 százaléka a javaslat mögött áll.
Szerző(k): Szabó Dániel