Új cég veszi át a Lurdy Házban működő szupermarketet, amelyet eddig a Max-Stratégia Kft. működtetett. Tóth Istvántól, az üzletet átvevő Febek Kft. ügyvezetőjétől megtudtuk, hogy a korábbi tervekkel ellentétben a volt CBA-s nagykereskedők által 2000-ben alakított Reál Hungária Rt. nem szállt be a szupermarket finanszírozásába, így a Maxnak új befektetőt kellett keresnie. A Lurdy német tulajdonosa, Laszlo Molnar rövid tárgyalás után arról biztosította az áruház működtetőit, hogy a finanszírozás felét átvállalja, hiszen nem maradhat a bevásárlóközpont szupermarket nélkül. Később azonban úgy határozott, hogy a működtetést teljes egészében finanszírozza. Így jött létre 80 milliós alaptőkével a Febek. Tóth elmondta, a Reál terveiben a Lurdyban működő üzletnél kisebb boltok nyitása szerepelt, vélhetően ez okozta a megállapodás elmaradását. Az üzletházban tavaly év elején indult újra - a korábbi 6700 helyett - 2600 négyzetméteren a szupermarket (NAPI Gazdaság, 2001. január 21., 1. oldal). A helyiség iránt többen is érdeklődtek - mondta Tóth -, így például a Billa, a Kaiser's, a CBA és meglepő módon a Julius Meinl-üzletek utódja, a Csemege Szupermarketek Rt.-t megvásárló belga Delhaize-csoport kezében levő Match-hálózat is. Korábban a Meinl a Lurdyban működtette legnagyobb alapterületű szupermarketjét, ám a várt forgalom elmaradása miatt előbb csökkentette az alapterületet, majd megszüntette az élelmiszerüzletet. A Maxnak a Lurdyban lévő üzlete a második volt, az elsőt Óbudán, az Új Udvarban nyitotta meg. Az üzlet logója a tulajdonosváltást követően is marad a régi, ugyanis azt a Febek az ügyvezetővel együtt átvette. Tóth elmondta, korábban az Alfánál dolgozott, s annak idején komoly üzleti tervet készítettek 2000 négyzetméter körüli alapterületű üzletekből álló szupermarketlánc kialakítására. Ez nem valósult meg, s eljött az Alfától. Terveiben azonban továbbra is szerepel egy lánc kialakítása, amely legalább 15 boltot foglal magában. H. Gy.