A PepsiCo hétfőn bejelentette, hogy 1,95 milliárd dollárért megvásárolja a Poppi nevű prebiotikus üdítőmárkát, amivel az „egészségesebb üdítő” kategóriában terjeszkedik, miközben a vállalat a hagyományos italok és rágcsálnivalók iránti kereslet csökkenésével küzd – írja a Reuters.
Ennek hallatán az ismert italcég részvényei 1,5 százalékot erősödtek a kereskedés elején.
Az amerikai fiatalok egyre inkább az egészségesebb üdítők és energiaitalok felé fordulnak a fitnesz- és egészségtudatos életmód termékekre való szélesebb körű átállás részeként. Nem csoda, hogy a rivális Coca-Cola is előállt a „Simply Pop” nevű prebiotikus üdítőjével.
Felpezsdítő eredményre tett szert a Coca-Cola
Újonnan kihozott adatai nyomán váratlanul jól szerepelt a világ fő üdítőgyártó cégóriása, ennek hatása pedig a Coke-részvénypapírokon is erőteljesen meglátszik. A jövőbe tekintve is optimista a cég. Részletek.A Poppi-biznisz megerősíti a Pepsi jelenlétét az egészséges italok kategóriájában egy olyan időszakban, amikor többszörös áremelések nehezítik az üdítőitalok és a snackek keresletét is. A vállalat emiatt gyenge éves profittal kalkulált.
A prebiotikus üdítőitalok kategóriája a szénsavas italok szegmensében az Egyesült Államokban a legnagyobb növekedést produkálják, mivel a bélrendszer egészségére összpontosító italok preferálása felé mozdult el a piac.
A Poppi a prebiotikumokat, a gyümölcslevet és az almaecetet kombinálja, hogy alacsony kalóriatartalmú üdítőt hozzon létre, amely adagonként legfeljebb öt gramm cukrot tartalmaz, állította a Pepsi.
A BNP Paribas szerint az austini, texasi székhelyű vállalat kiskereskedelmi értékesítése 122 százalékkal ugrott meg éves szinten a február 22-ig tartó 12 hétben, és jelenleg mintegy 1 százalékos részesedéssel rendelkezik a szénsavas üdítőitalok teljes kategóriájában.
Nem bosszulta meg magát az áremelés, így is komoly nyereséget termelt a kólás cég
A PepsiCo Inc., a világ egyik legnagyobb üdítőital-gyártója az elemzők által vártnál nagyobb nyereséget ért el a harmadik negyedévben a csökkenő értékesítési volumen ellenére. Bővebben.Felidézték, a Poppi eleinte Mother néven volt ismert, majd 2020-ban új márkanévre váltottak.
Tájékoztatás
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII. törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.
Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani, melyre a jelen oldal nem vállalkozik és nem is alkalmas. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadóval!
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Sorra érkeznek a panaszok, teljes a káosz: eltűnnek a csomagok, a pénz sem kerül vissza
Nyugdíjasok figyelem: itt a bejelentés, ekkor kapnak pénzt 2026-ban
Washington lecsapott európai tisztségviselőkre, Brüsszel azonnal visszavágott
Üzenetet küld az állam a betegeknek: új szabály jön az EESZT-ben, ennek sokan nem fognak örülni
Hiába mentek utcára a fuvarozók, egy tollvonással pontot tett az ügy végére a kormány
Idén sem lett olcsóbb az otthon sütött bejgli, ennyit kóstál most a magyarok slágersüteménye
Megkapták a zöld lámpát az amerikaiaktól: helyzetbe kerülhet a Mol
Megmutatjuk 2026 összes szabadnapját – így tervezze a szabadságát
Hegyekben állnak az Epstein-dokumentumok, döbbenetes mennyiséget találtak belőle