A None of Your Business (NOYB, magyarul: Semmi közöd hozzá) nevű szervezet szerint a Ryanair sérti ügyfelei adatvédelmi jogait azzal, hogy arcfelismerést használ a vevők azonosításához, ha online utazási irodákon keresztül foglalnak repülőjegyet.
A NOYB a spanyol adatvédelmi hatóságnál emelt panaszt, miután ott él a panaszos, aki a barcelonai székhelyű eDreams online utazási ügynökségen keresztül vásárolt jegyet a Ryanair gépére.
Ezt követően kapott egy elektronikus üzenetet a légitársaságtól, hogy vegyen részt egy online arcfelismerésen alapuló azonosítási folyamatban 0,59 euróért.
Az utasok száma alapján Európa legnagyobb légitársaságának számító Ryanair honlapján azt írta, azért van szükség az azonosításra, mert az utazási irodák gyakran nem adják meg neki az ügyfelek kapcsolattartási és fizetési adatait.
Hogyan kerülhető el az arcfelismeréses azonosítás?
Az utasok úgy kerülhetik el az arcfelismerésen alapuló azonosítást, ha indulás előtt legalább két órával megjelennek a check-in pultnál, és további költségek fejében elvégeztetik az azonosítást, vagy az utazást megelőzően benyújtják útlevelük vagy személyi igazolványuk másolatát.
A Ryanair szerint utóbbi esetben akár hét napig is tarthat az azonosítási folyamat.
Minderre nincs szükség akkor, ha a foglalás a légitársaság honlapján vagy mobilalkalmazásán keresztül történik.
Több mint negyedmilliárd forintos bírságot kapott a Ryanair
Megbírságolták a fapados légitársaságot, amiért nem tartotta be a fogyasztóvédelmi szabályokat. Az utasok megtévesztése miatt kiszabtak 300 millió forint összegű bírságot. Bővebben >>>Szükségtelen ellenőrzésnek vetik alá az utazókat
A NOYB úgy véli, hogy semmi sem igazolja ennek a rendszernek a szükségességét.
A szervezet szerint a légitársaság valójában a tisztességtelen versenyelőnyért cserébe kész megsérteni ügyfelei adatvédelmi jogait.
A csoportnak korábban több sikeres ügye volt a világ legnagyobb nemzetközi vállalataival szemben szerte az Európai Unióban azóta, hogy 2018-ban életbe lépett az általános adatvédelmi rendelet (GDPR).
Súlyos vádak: megtévesztik az utazókat a légitársaságok, „zöld viteldíjat” fizettetnek a változatlan
Zöldre mosással vádolják a légitársaságokat 18 ország részéről a fogyasztóvédelmi szervezetek. Közösen panaszt tettek a félrevezető, szerintük hazug állítások miatt, melyek a környezetbaráttá tehető repülést sugallják az embereknek. Bővebben >>>Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Belepiszkálnak a szabályokba a B-s jogosítványoknál, ágálnak a szakértők
Gyanús lett a sok nyugtamegszakítás, máris ott termett a NAV
Nyakunkon a kór, amitől mindenki félt, már a magyarok közt is elszabadult az új influenza
Kiakadt a szakszervezet: ezüstvasárnap is tömeg van a boltokban, a láncok mégis támadnak
Trump nem várt helyről kapott hadüzenetet, de a magyar kormány is aggódhat
Gigászi kedvezmények várnak a nyugdíjasokra jövőre, ezt nem mindenki tudja
50 milliós lakás havi 70 ezerből? Mutatjuk a trükköt, amiről alig tud valaki!
Kiakadtak a műszerek: olyan sűrű szmog borítja be a fővárost, hogy szigorú forgalomkorlátozásokhoz nyúltak
Nem érdemes rizikózni: eleshet a nyugdíjától, aki erre nem figyel