Az ABB energiaátalakító technológiája stabil áramellátást biztosít azoknak a gyorstöltő egységeknek, amelyek az Északi-tengeri-csatorna amszterdami szakaszán a nap 24 órájában közlekedő öt új elektromos kompot szolgálják ki. Az új kompokat a város tömegközlekedési vállalata, a Gemeentelijk Vervoerbedrijf (GVB) rendelte meg, üzembe állításuk fontos lépés a fenntartható, kibocsátásmentes közlekedési vállalattá válás útján. 2023-ig teljesen lecserélik azt a jelenleg is működő dízelüzemű flottát, amely még az 1930-as években kezdte a szállítást.
A GVB az Északi-tengeri-csatorna három nagy forgalmú, évente több mint 350 ezer gépkocsit szállító útvonalán állítja forgalomba az elektromos kompokat. A kompok folyamatosan, éjjel-nappal fognak közlekedni, és minden 20 perces oda-vissza út után 3 percük lesz akkumulátoraik feltöltésére. Épp ezért, a megbízható szolgáltatás folyamatos fenntartásának egyik kritikus tényezője a gyorstöltés lesz.
Kapcsolódó
A teljesen automatizált töltőállomások kivitelezésére kiírt pályázatot a BAM Csoporthoz tartozó BAM Infra Rail bv, egy jelentős építőipari, ingatlanfejlesztő, valamint mély- és magasépítő cég nyerte el. A biztonságos és hatékony töltés, valamint az akkumulátorok élettartamának optimalizálása érdekében az elektromos hálózaton fellépő áramingadozások nem befolyásolhatják a töltőberendezések által biztosított 750 V egyenáramú (DC) tápellátást. A BAM azért kereste meg az ABB-t, mert olyan technológiára volt szüksége, mely a váltakozó áramú (AC) hálózati feszültséget stabil egyenfeszültséggé képes átalakítani.
Az ABB le is szállított három ACS880 típusú betápmodult, amelyek az az IGBT-s (Isoleted Gate Bipolar Transistor) technológia elve alapján alakítják át az energiát. Ez a megoldás nagyon stabil egyenáramú kimenetet biztosít minimális hálózati torzítással, ami annak köszönhető, hogy reagál a hálózati eseményekre és kompenzálja a feszültség ingadozásait.
A kompok alapvetően „plug-in hybrid” kialakításúak, azonban normál üzemrend szerint 100 százalékban a 680kWh-s akkumulátorokról fognak működni. A generátort csak Beaufort 8-as szélerősség (felett kapcsolják majd be.
„A BAM és az ABB által leszállított gyorstöltési megoldás teljes mértékben automatizált, a töltési idő könnyen beilleszthető a kompok menetrendjébe. Az elektromos működés azt jelenti, hogy nincs részecske-, illetve széndioxid-kibocsátás. Miután mind az öt elektromos komp forgalomba állt és a régi dízelüzemű kompokat kivontuk a forgalomból, évente 800 ezer liter dízel üzemanyagot fogunk megspórolni, ami több mint 2400 tonnányi széndioxid-kibocsátás megszűnését jelenti” – mondja Alain Asin, a GVB egyik projektmenedzsere.
Az új GVB kompok legfeljebb 400 utas, 20 gépkocsi vagy 4 kamion szállítására alkalmasak. Az új flotta első tagja 2021 augusztusában állt forgalomba, és az utasok egybehangzó véleménye szerint az átkelés sokkal kényelmesebb, csendesebb és tisztább lett, mint korábban.
Legolvasottabb
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Megszólalt a csengő, eljött a nagy mérföldkő az MBH Bank életében
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Anyáznak, amihez jó képet kell vágni: a teljes futárszektor súlyos válságban van
Ha akarták volna, a magyar drogmilliárdosok simán kifizethették volna a havi nyugdíjakat
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó
A forint további erősödésére nem, de a gazdasági növekedés átmeneti felgyorsulására számítanak
Pontosan ennyi nap szabadsággal számolhatunk 2026-ban
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt