Hétfőn utolsó feltételként a két cég részvényesei is zöld utat adtak az egyesülésnek. A részvényesek több mint 99 százaléka támogatta az egyesülést, aminek a révén Stellantis néven új cég jön létre, amely a világ negyedik legnagyobb autóipari csoportja lesz a Volkswagen, a Renault-Nissan-Mitsubishi és a Toyota után. A Stellantis termelési kapacitása évi mintegy 8,7 millió autó.
Az ügylet keretében a PSA tulajdonosai részvényeik után 1,742 FCA-részvényt kapnak. Az FCA január 15-én - a cég részvényének utolsó tőzsdei kereskedési napján - saját részvényeseinek 2,9 milliárd euró, részvényenként 1,84 euró rendkívüli osztalékot fizet ki.
Az egyesült cég, a Stellantis részvényeivel január 18-án a párizsi és a milánói, egy nappal később, 19-én pedig a New York-i értéktőzsdén indul be a kereskedés.
A PSA és az FCA 2019 decemberében jelentették be egyesülési szándékukat, idén decemberben megszerezték az EU versenyhatóságának a jóváhagyását is.
A két cég azzal számol, hogy az egyesüléssel évi mintegy 5 milliárd euró költséget takarítanak meg - írta az MTI.
Legolvasottabb
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Perceken múlt az újabb merénylet? Jelöletlen rendőrautók gázolták el a Bondi Beachre tartó férfiakat – Videó
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
Felújítás helyett zárva tartás: kormánytilalom a Gellért és a Rác fürdőn
Titkolt fegyverüzlet: a kormány gyakorlatilag ajándékba adott 66 harckocsit Szerbiának
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Hamarosan kiderül, ki a szerbek titokzatos megmentője
Durva vonatgázolás keserítette meg 350 utas életét, késések kell számítani ezen a vonalon
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni