A lap értesülése szerint akár már pénteken megszülethet az erről szóló megállapodás a japán cég és az amerikai igazságügyi minisztérium között.
Úgy tudni, hogy a Takata 25 millió dollár büntető bírságot fizet, továbbá 125 millió dollárt a meghibásodott légzsákok okozta személyi sérülések elszenvedőinek, illetve az áldozatok hozzátartozóinak, illetve 850 millió dollárt a gépjárműgyártóknak az autók visszahívásából eredő kompenzációra.
A Takata autógyártó partnerei - többek között a General Motors, a Chrysler, a Ford, a Honda, a Toyota, a Mazda, a Nissan, a Mitsubishi és BMW - szerte a világon mintegy százmillió autót hívtak vissza a hibás légzsákok miatt. Ebből csak az Egyesült Államokban eddig 69 milliót.
A légzsákok felülvizsgálatára azért van szükség, mert előfordult, hogy a légzsákok nem fújódtak fel, vagy rosszul nyíltak ki és emiatt elszakadtak, de olyan esetekről is tudni, hogy a légzsákokat felfújó pirotechnikai eszköz robbanótöltete idővel nedvességgel szívja meg magát, ami instabillá teszi a vegyületet, az eredetileg tervezettnél nagyobb erejű, repeszképző robbanást okozott.
A légzsákok meghibásodása miatt globálisan 16-an, az Egyesült Államokban 11-en meghaltak és összesen mintegy 180-an megsérültek.
Legolvasottabb
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Sürgős riasztás Csernobilból: a dróncsapás után meggyengült a sugárzás elleni védelem
Már készítik elő a kormányrendeletet: így változik a pedagógusok bére
Lesújtó hír jött: 60 ezres nyugdíjra is alig számíthat, aki így adózik
Hol az örvény vége? Becsődölt egy újabb autóipari beszállító
Kötelező herevizsgálat, háborús jövőkép: történelmi döntés a hadsereg bővítéséről
Kennedy már megint életekkel szórakozik, újabb kötelező oltást iktatott ki
Mélyen a zsebükbe kell nyúlniuk az autósoknak, ha autópályára merészkednek
Döntött a Fitch Magyarországról: nincsenek jó hírek