Az LG Electronics (LG) 2022-ben az egy évvel korábbit 12,9 százalékkal meghaladó, 83,5 ezer milliárd won konszolidált árbevétel mellett 3,6 ezer milliárd won üzemi nyereséget ért el – olvasható a cég közleményében.

Az árbevétel most először lépte át a 80 ezer milliárd wonos határt, egyben a vállalat történetének legmagasabb értékét jelenti.

Azt is írják, hogy rekordnagyságú forgalom az erős alapokon nyugvó folyamatos növekedésnek köszönhető, miközben az egész éves nyereségességet a kihívásokkal teli globális gazdasági körülmények befolyásolták.

A vállalat 2022-es bevételnövekedésének motorját egyébként a prémium kategóriás háztartási gépek és az autóalkatrészek iránti erős kereslet jelentette.

háztartásigép-üzletág immár a hetedik egymást követő évben mutatott jelentős növekedést, a járműalkatrész-üzletág 2022-es pozitív fordulata pedig az autóiparban bekövetkezett folyamatos javulást tükrözte, ezzel pedig e részleg hozzájárulása most először haladta meg az LG teljes bevételének 10 százalékát.

Azt is hozzáteszik, hogy az alacsonyabb globális TV-kereslet hatással volt árbevételre és az üzemi eredményre,  ám az LG intelligens TV-platformjára épülő tartalom- és szolgáltatási üzletága 2018-hoz képest tízszeresére nőtt. Nem meglepő, hogy a vállalat a jövőben is ennek bővítésére fog összpontosítani.