A dékán elmondta, ehhez hozzájön a jármű gyártása során felszabaduló szén-dioxid: az akkumulátor kialakítása körülbelül 50 grammnyi szén-dioxiddal jár, és annak megsemmisítése is - bár erre még nincsenek pontos adatok - károsanyag-kibocsátást eredményez.
Egy dízel jármű csak 10-15 grammal bocsát ki több szén-dioxidot, mint egy elektromos autó - tette hozzá.
A szakértő hangsúlyozta, mindezek alapján - a lokális emisszió miatt is - rövid távra, egy kisméretű, kicsi akkumulátorral szerelt autó valóban jobb lehet a károsanyag-kibocsátás szempontjából, mint a dízel vagy benzines társai. Ezért egy nagyváros centrumának tehermentesítésére is jó alternatíva. Ugyanakkor a messzi utakra még mindig egy dízel autó a jobb választás.
Legolvasottabb
Üzenetet küld az állam a betegeknek: új szabály jön az EESZT-ben, ennek sokan nem fognak örülni
Zelenszkij nyilvánosságra hozta a teljes béketervet, Moszkva azonnal visszavágott
Orbán Viktor beszólt Brüsszelnek és a Tisza Pártnak is: elsöprő győzelmet ígér
Felrobbanhat a boltban: életveszélyes dolgot dobálnak a visszaváltó automatákba
Megtalálták Mátyás király maradványait? Ez a felfedezés mindent megváltoztathat
Egy szemet se nassoljon ebből a mogyoróból! Visszahívták ezt a terméket
Csendben lekapcsolnak: mobilok ezrei válnak használhatatlanná
Nemcsak szórakoztatnak, milliárdokat mozgatnak a társasjátékok
Kutatás van, de pénz lesz belőle? Magyarország a kritikus ponthoz ért
