A dékán elmondta, ehhez hozzájön a jármű gyártása során felszabaduló szén-dioxid: az akkumulátor kialakítása körülbelül 50 grammnyi szén-dioxiddal jár, és annak megsemmisítése is - bár erre még nincsenek pontos adatok - károsanyag-kibocsátást eredményez.
Egy dízel jármű csak 10-15 grammal bocsát ki több szén-dioxidot, mint egy elektromos autó - tette hozzá.
A szakértő hangsúlyozta, mindezek alapján - a lokális emisszió miatt is - rövid távra, egy kisméretű, kicsi akkumulátorral szerelt autó valóban jobb lehet a károsanyag-kibocsátás szempontjából, mint a dízel vagy benzines társai. Ezért egy nagyváros centrumának tehermentesítésére is jó alternatíva. Ugyanakkor a messzi utakra még mindig egy dízel autó a jobb választás.
Legolvasottabb
Egy szemet se nassoljon ebből a mogyoróból! Visszahívták ezt a terméket
Nézze meg, hogy vett-e ilyet a Lidl-ben, ha igen, ne egye meg!
Csendben meghozták a döntést: kivonul a svéd iparvállalat
Megtalálták Mátyás király maradványait? Ez a felfedezés mindent megváltoztathat
Felrobbanhat a boltban: életveszélyes dolgot dobálnak a visszaváltó automatákba
Készül a kormány a háborúra, mobilalkalmazással találhatjuk meg a legközelebbi óvóhelyet
Ez vár a nyugdíjasokra jövőre
Savanyú érzés: első osztályú gyümölcsként kínálják az állati takarmányt
Uniós pénzért rohanva: félkész autópályát nyitottak meg a szomszédban
