Tartják a határidőt: augusztusban kiválasztják a győr–gönyűi kikötő építőjét
A kiírót szorítja a támogatásfelhasználás határideje, így az eredménytelenített első tender után gyorsított eljárást írt ki a győr–gönyűi országos közforgalmú kikötő építésére. A nettó 7,5 milliárd forintos beruházásért a legnagyobb építőipari vállalkozások versenyeznek.
Az első, eredménytelen próbálkozás után az Észak-dunántúli Környezetvédelmi és Vízügyi Igazgatóság (Édukövízig) újra nekifut a győr–gönyűi országos közforgalmú kikötő infrastruktúrája fejlesztésének. A megvalósításra új, európai uniós, gyorsított meghívásos közbeszerzési eljárást írt ki (az eljárás a nevében ugyan meghívásos, de előzetesen nem hívtak meg cégeket az új pályázatra). A gyorsított tempót az előző tender eredménytelensége indokolja, és más eljárásfajta (nem gyorsított) alkalmazása hosszadalmas lenne, ami az uniós (KIOP) és magyar támogatás lehívhatóságát veszélyeztetné. Az igazgatóság tervei szerint tartják a korábbi határidőt, és már augusztusban kihirdetik a győztes kivitelezőt.
Az első, 2006. február végén kiírt tenderre összesen hét ajánlattevő (konzorcium vagy cég) adott be ajánlatot. Az Édukövízig öt pályázó jelentkezését az alkalmassági kritériumok alapján elutasította, csak ketten – a Vegyépszer Zrt. és a Hoffmann Rt. vezette ajánlattevők csoportjai – jutottak be a második körbe. Az alkalmatlannak minősített cégek a közbeszerzési döntőbizottsághoz (KD) fordultak jogorvoslatért, amely végül a kiírót 5 millió forintra büntette. Ráadásul megsemmisítette a részvételi szakasz eredményét, mondván: a két második fordulós pályázó sem felelt meg a kiírásnak. A vízügyi igazgatóság nem értett egyet a KD határozatával, és azt megtámadta a Fővárosi Bíróságon.
Az EU közbeszerzési értesítőjében most megjelent második pályázat szerint a győztesnek továbbra is 2008. március 1-jéig kell befejeznie a munkát. A pontos befejezés alapvető fontosságú, ugyanis a több mint 1,5 milliárdos magyar állami forráshoz az unió több mint 5 milliárd forint támogatást ad, a támogatási szerződésben pedig ez a dátum szerepel. A közbeszerzés célja a Győr–Gönyű országos közforgalmú kikötő intermodális központ közlekedési kapcsolatainak kialakítása. A megvalósítás nyomán a kikötő kapacitása megduplázódhat, így néhány év múlva a budapesti BILK után akár Magyarország legfontosabb fuvarozási csomópontja alakulhat itt ki.
Az új kiírás az építési beruházás és kivitelezés teljes költségét nettó 7,2–7,5 milliárd forintra becsüli, míg az első alkalommal még 7,6 milliárd forinttal számoltak. A kisebb összeg oka, hogy a kevés rendelkezésre álló idő miatt már többfajta előkészítő munkát elkezdtek a területen – megtörtént a fakitermelés és elkezdődött a régészeti feltárás is –, így a győztesre kevesebb feladat hárul – tudtuk meg a vízügyi igazgatóságtól. A győztes pályázónak mintegy 11 kilométernyi vasutat kell építenie, valamint a vasút és a közút nem szintbeli keresztezését kell megoldania felüljáróval – a közút mintegy 1,1 kilométer hosszú átépítésével –, továbbá ki kell építenie az infrastruktúrát. A pályázóknak július 31-éig kell jelentkezniük, majd a kiválasztott jelentkezők augusztus 8-áig kapják meg a dokumentációt, amelynek kidolgozottságát jelzi, hogy súlya 45 kilogrammot nyom.
A gazdaság és az üzleti élet legfrissebb hírei az Economx.hu hírlevelében.
Küldtünk Önnek egy emailt! Nyissa meg és kattintson a Feliratkozás linkre a feliratkozása megerősítéséhez.
Ezután megkapja az Economx.hu Hírleveleit reggel és este.