A patinás, kínai állami tulajdonban lévő autógyártó, a Changan Automobile, amelynek központja Csungkingban található, nagyszabású európai terveket szövöget. Az 1862-től fegyvergyártóként, majd 1959-től autógyártó vállalatként működő ázsiai nagyvállalat azért készül gyárat felhúzni az öreg kontinensen, hogy ennyivel is is támogassa jövőbeli európai értékesítését.

A Reuters a Changan vezetőjétől úgy értesült, hogy a kínai autógyártó ehhez már a potenciális európai helyszíneket vizsgálja. 

Elkötelezettek vagyunk amellett, hogy jelen legyünk Európában, Európában gyártsunk, Európának

– mondta el Nic Thomas, a Changan európai marketing-, értékesítési vezetője egy londoni autóipari rendezvényen. A cég európai vezetője az időzítésről azonban nem árult el további részleteket, csupán annyit mondott, hogy momentán a tervezés szakaszában vannak.

A Changan márciusban közölte, hogy idén tíz európai piacra tervez belépni elektromos járműveivel. Nic Thomas, aki a Changan szigetországi tevékenységét is irányítja, elárulta: a kínai autógyártó még idén megkezdi a Deepal S07 értékesítését a brit fogyasztók számára, és maguk a szállítások szeptemberben kezdődnek.

  • A lap megjegyzi, hogy autóipari elemzők szerint a Changan valamivel több mint 2,2 millió jármű értékesítésével 2024-ben a világ 16. legnagyobb autógyártójának számított.
  • A kínai óriás tavaly 600 000 autót adott el Kínán kívül;
  • és ezt a számot az idén 1 millió értékesített járműre szeretné növelni.
  • A Changan ezzel csatlakozik számos más kínai autógyártóhoz, amelyek már megkezdték értékesítésüket Európában, köztük a BYD-hez.
  • A BYD magyar szempontból azért is érdekes, mert jelenleg is gőzerővel épül a BYD gyára egy 300 hektáros Szeged melletti ipari területen.

Toronymagasan itt gurul a legtöbb elektromos autó

Tavaly világszerte 55,8 millió elektromos jármű futott az utakon. A teljes mennyiségnek több mint a fele Kínában közlekedik, az ázsiai ország ezzel messze megelőzi az USA-t és Európát.

A részletekről ITT írtunk bővebben.