A MÁV-HÉV 54 szerelvényre írt ki közbeszerzési pályázatot, amelyre a Stadler, valamint az Alstom jelentkezett csak. A beszerzendő új vonatok a szentendrei (H5), a ráckevei (H6) és a csepeli (H7) vonalakon állnak majd forgalomba, leváltva az átlagosan 44 éves, magaspadlós, kelet-német gyártású mai szerelvényeket. Az új vonatok olyan specifikációval érkeznek, hogy a tervezés alatt álló fejlesztések után ezek a járművek adhassák a leendő 5-ös metró járműparkját. A tender sikeres lebonyolítása esetén az új vonatok 2023 és 2025 között állhatnak forgalomba - írja a lap.
A tenderre jelentkezők egyaránt esélyesek a végső sikerre. A Stadler, a svájci családi vállalkozásból kinőtt gyártó 2006-ban nyerte meg a MÁV elővárosi vasút tenderét, és azóta a MÁV-nak és a GYSEV-nek Az Alstom pedig a 2-es metrófelújítása óta szállít metrókat Budapestre. Az Alstom 2006-os szerződése kapcsán vesztegetés miatt indított büntetőügy még ma sem zárult le.
Legolvasottabb
Már csak Lengyelországban foghatják el Marcin Romanowskit
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
Nekimentek az ukránok az orosz "árnyékflottának"
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Itt az újabb balatoni jégpálya
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni