Patinás, a magyar piacon jól csengő márkanévvel bővíti kínálatát a Euronics. A magyar tulajdonban levő kiskereskedelmi áruházlánc ugyanis megállapodást kötött a Dyras márkanév alatt futó termékek kizárólagos forgalmazási jogáról. Ez a márka a Dyras Europe Kft. tulajdona, viszont jelenleg a hazai Euronics láncot birtokló Vöröskő Kft.-é a kizárólagos forgalmazási jog.

A veszprémi központú cég a Dyras termékeket saját, 69 boltból álló hálózatában forgalmazza. A szortiment jelenleg már 110-fajta termékből áll, de az idei év végére ezt meg kívánják háromszorozni. A háztartási kisgépekből, szórakoztató elektronikából álló Dyras termékek a műszaki áruházak közül csak az Euronics-hálózat számára lesz elérhető, azonban szeretnék kiépíteni egy második sales csatornát is. A termékeket Európán belül fejlesztik , de a gyártás főként a távol-keleti gyárakban történik. A forgalom egy részét már a Magyarországon gyártott termékek adják.

A Euronicsnál kérdésünkre elmondták: a gyártás egyre nagyobb részét szeretnék Magyarországra hozni. A választék bővítéséről pedig a hálózatból érkező visszajelzések értékelése után döntenek.

A magyarországi piacon hosszú évek óta jelen levő Dyras a közepes árkategóriában van jelen. Az új Dyras márkatermékeket idén csak Magyarországon forgalmazzák, de tervezik bevezetését Németországban és a környező országokban is.

Az Euronics műszaki áruházlánc tavalyi tárbevétele meghaladta a 64 milliárd forintot, az EBITBA 1,3 milliárd forint, míg az adózás előtti eredmény 620 millió forint lett. A tavalyi árbevétel csoportszinten a 2018-as növekedési rátát "hozta", azaz 20 százalékkal magasabb árbevételt ért el, miközben jelentős beruházásokat indított és fejezett be. A csoport tagjai a Vöröskő Kft., a Euronics Kft. és az ingatlangazdálkodást végző KEV Kft. Az 1200 fős foglalkoztató kiskereskedelmi hálózat tavaly Cegléden, Szolnokon és Győrben nyitott új áruházat, a logisztikai központ pedig Üllőre költözött.