A MÁV-csoport már a tavalyi tervezés során kalkulált az áram- és üzemanyagköltségei növekedésével, a tényadatok azonban a prognózisnál drasztikusabb emelkedést mutatnak. A VG.hu úgy tudja, hogy a személyszállító leányvállalat, a MÁV-Start Zrt. első féléves tényleges energiaköltsége közel a négyszerese volt az egy évvel korábbinak.
A vasúttársaság gondjait tetézik a járványhelyzet mérséklődő, de mindmáig érezhető hatásai a bevételekben és a védekezési ráfordításokban, vagy az elhúzódó háború miatt gyarapodó kamatterhek is.
A lap információja szerint akár már az ősz elején finanszírozhatatlanná válhat a vasúttársaság működése. A cégcsoport a szakminisztérium közbenjárását kéri az idén és jövőre összesen akár 200 milliárd forintnyi többletforrás előteremtéséhez.
További bizonytalanságot hoz a rendszerbe a mozdonyvezetők sztrájkkezdeményezése, a szakszervezet a tavalyi infláció hatásait ellentételező béremelést próbál kikényszeríteni.
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb
Parajd után itt a következő katasztrófa: eltűnt egy falu a föld színéről

Itt valami mélyen félrement, nemcsak a hírekben, hanem a valóságban is

Ledobták az év csalását Magyarországon, a netflixesek tegyenek félre mindent

Jön a nyár, és vele érkezik a halálos figyelmeztetés

Orbán Viktor barátja diktatúrát kiált és egy Netflix-sorozathoz hasonlította a Harcosok Klubját

Megint tiltólistára került egy cucc a repülőtereken

Megrogyott a Katinka-birodalom: veszteségek sújtják, bezárás fenyegeti

Musk nagyobb sebességbe kapcsolt: új önvezető autóit teszteli a Tesla, júniusban már szállítják

Mutatjuk a filléres új autókat a hazai piacon, meg fog lepődni
