Ilyen nagy érdeklődésre 2010 óta nem volt példa - tudta meg a Nemzeti Közlekedési Hatóságtól (NKH) a Világgazdaság. A vizsgadíjakból az előző évinél 300 millióval több, 3 milliárd forint folyt be.
Nem tudni, mitől nőtt meg az érdeklődés. A demográfiai okok mellett azt is közrejátszhatott, hogy a gazdasági válságot követően újból jut pénz olyan nagyobb kiadásra, mint a vezetői engedély megszerzése.
Kapcsolódó
Az életkorban nincs érzékelhető eltérés a korábbiakhoz képest, a a B kategóriás vizsgázók többsége 17-25 év közötti.
Nincs érdemi változás a sikerességnél sem: 2014-ben 57,5 százalék volt a sikeres vizsgázók aránya, míg tavaly 56,7 százalék. Nagy eltérés a segédmotoros-jogosítványra aspirálóknál jelentkezett, ott húsz százalékponttal csökkent a sikeres vizsgázók aránya.
Egy B kategóriás jogosítvány megszerzése akár 200 ezer forintba is kerülhet. Az iskolák általában azzal versenyeznek egymással, hogy együtt vagy külön számítják az elméleti és a gyakorlati képzés díját, és ebből, ha valaki egy helyen veszi igénybe ezeket, vagy ha egy összegben előre és készpénzben fizet, akkor kedvezményt kap. Az elméleti képzés általában 20-30 ezer forint, a gyakorlati pedig 100 ezer körüli, jellemzően valamivel felette - írta a lap.
Legolvasottabb
Milliókat buktak azok, akik nem így vették meg a lakásukat
Történelmi döntés: vényírási jogosultságot kapnak a gyógyszerészek, már régóta vártak erre
Megint a románok tettek keresztbe: füstbe ment az MVM Csoport biznisze
A szakértők szerint a nagy őrület után jövőre magához térhet a lakáspiac
Napirendre került: tarthatatlan a 28 500 forintos minimálnyugdíj, ennyiből nem lehet megélni
Visszanyalt a fagyi: újabb devizahiteles nyert pert, megkopasztja a bankot a győztes ügyfél
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Személyi következménye lett a kitudódott vezetői fizetéseknek a HUN-REN-nél
Orbán Viktor a brüsszeli csúcs után: Vétójog nélkül nincs értelme, hogy az unióban legyünk