Mint mondta, egy sikertörténet kezdetét jelenti a több milliárd eurós és több ezer új munkahelyet létrehozó gyár építése, melynek nyomán immáron véglegessé válik, hogy „évszázadnyi idő után először egy nagy globális technológiai megújulásban diktálja a tempót” Magyarország és nem az események után fut vagy kullog.

Szijjártó Péter hangsúlyozta, hogy a következő évtizedekben nagymértékben az elektromos autóipar fogja meghatározni az európai gazdaságot, ekként a BYD beruházása hosszútávú garanciát jelent a magyar gazdasági növekedési pályájának fenntartására. Mindemellett ráadásul „a projekt bizonyíték a keleti nyitás stratégiájának sikerére is” – tette hozzá.

A tárcavezető kijelentette, a BYD lesz Magyarország ötödik autógyára, ami szerinte ismét alátámasztja, hogy hazánk „európai autógyártó nagyhatalom” – írja az MTI.

Szijjártó hozzátette, hogy a bizonytalan gazdasági történések közepette is töretlenül halad előre az autóipar elektromos forradalma. „Új iparág születik, született a szemünk előtt, és ennek az új iparágnak olyan mértékű a hatása, hogy egy teljesen új világgazdasági realitásról kell beszélnünk” – mondta.

Az ünnepségen megjelent Michael Shu, a BYD Europe ügyvezető igazgatója is, aki felidézte, hogy 19 évvel ezelőtt a cég buszgyártóként kezdett el tevékenykedni Magyarországon, majd 2023-ban kezdett bele az elektromos személyautók értékesítésébe és ugyanebben az évben jelentették be, hogy a cég stratégiájába illeszkedve Szegeden építik meg a legmodernebb, a teljes európai piacot kiszolgáló gyárukat.

Mint a fast fashion, úgy csábít a kínai BYD

A házon belül gyártott alkatrészekkel biztosítja nyereségét az autógyár.