A politikus, akit Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter a zöldség-gyümölcs népszerűsítő kampány vezetésével bízott meg, elmondta: állami forrásból, a VM szakmai útmutatása alapján készül el a hazai alma, paprika, barack és dinnye promóciója. A szakmai munka a minisztériumban várhatóan május végén fejeződik be, majd egyeztetnek az ágazati szereplőkkel, a termelők, a felvásárlók és az áruházláncok képviselőivel.
Hozzátette: a dinnyepromóció sikere tette lehetővé a program kiterjesztését újabb gyümölcsökre. A dinnye népszerűsítő kampánya 2011-ben kezdődött a termelők és a felvásárlók részéről, a VM tavaly karolta fel az ügyet és nyújtott szakmai segítséget, állami forrást egy hatékony kampány megvalósításához. Simonka György elmondta, tavaly a promóció hatására a dinnye 70 százalékát magyar fogyasztók vásárolták meg, míg 2011-ben az arány 50 százalék volt.
Legolvasottabb
A szemüveg már a múlté? Zöld utat kapott az új csodaszemcsepp
Orosz tengeralattjáró a Szicíliai-szorosban: olasz kémrepülőgép figyeli a Krasznadart
Nyakunkon a kőkemény válság? Tömeges kirúgási hullám söpör végig a határmenti autógyárakon
Ki kell irtani: rémrovar fenyegeti Európát, mindenen végigsöpörhet ez az invazív faj
Megszűnhet a csepeli HÉV
Sorra érkeznek a panaszok, teljes a káosz: eltűnnek a csomagok, a pénz sem kerül vissza
Túl messzire mentünk Moszkvában? 2025 után már nem biztos, hogy van visszaút
Karácsonyi sokk: elvitték az orbitális nagyságú főnyereményt
Vaskos szeletet hasít ki az autóiparból a dél-koreai óriás