Az örök „izomautó” márka, az amerikai Dodge rendesen átalakítja legújabb típusát. Kezdve azzal, hogy a Charger innentől kezdve hagyományos üzemanyagokkal működő motorral, valamint elektromos formátumban is elérhetőek lesznek. A márka kedvelőinek azonban egy fontos dologtól meg kell válniuk, amely nem mást, mint a V8-as motort jelenti. A jövő évtől elérhető modell innentől 6 hengeres turbómotorral fogja szelni az utakat – írja meg a CNN. 

A gyártó szerint a 8 hengeres megoldás a jövőben többet nem is fog visszatérni.

Az elektromos verzió azonban tartogat még meglepetéseket: a terelőlap és több kamra segítségével állítani lehet majd, mennyire akarnak a vevők egy minél hangosabb, hagyományos típusra hajazó, de mégis környezetkímélő gépjárművet

Aki a gyorsaság miatt szeretne Chargert, az kénytelen lesz az akkumulátoros modellt választani, hiszen a széria legütősebb verziója 670 lóerőre képes. Ez a teljesítmény már lehetővé teszi, hogy az autó 3,3 másodperc alatt gyorsuljon nulláról 161 km/órára. 

Az újítás elég meglepő, hiszen a Dodge két olyan 2000-es évek óta meghatározó márkát vált le, amelyekhez egy évtizede nem kellett komolyabban hozzányúlni.

Az elektrifikációval csak gyorsabbá tesszük, nem pedig politikailag korrektebbé

– mondta Tim Kuniskis, a Dodge vezérigazgatója, ezzel is megelőzve a felháborodásokat.

A benzinüzemű meghajtás csak opcióként történő felajánlása az egyik módja annak, ahogy a Dodge igyekszik megfelelni az egyre szigorúbb kibocsájtási előírásoknak, miközben próbálják megtartani a hagyományos vásárlóikat, akik kedvelik és értékelik a mechanikus erő hangját és érzetét. 

A kétajtós elektromos Charger Daytona gyártását még idén megkezdik, míg a bezinmotoros és négyajtós Charger változatok 2025 elejétől lesznek elérhetőek. A Dodge még nem tett közzé árakat. 

Jön a jogsi nélkül vezethető autó, 14 évesek is használhatják

Ezt nem láttuk jönni: egy mopedengedéllyel bárki elvezetheti ezt a járgányt.