A fogyasztás visszaesése miatt világszerte csökkenő eladások, és a versenytársakkal szembeni térvesztés miatt a világ harmadik legnagyobb sportfelszerelés-gyártója, a Puma is drasztikus spórolásról döntött: a Nike és az Adidas mellett dobogón lévő óriásmárka 2026 végéig 900 adminisztratív munkahely megszüntetését, és a portfólió korszerűsítését tervezi.
Még látják a potenciált a régi márkában
Ahogy a másik két márkát, a frankföldi vállalatot sem kíméli a nehézkes gazdasági helyzet, ami erős nyomot hagy a mérlegén: szeptember végéig a globális gyártó árbevétele 8,5 százalékkal 5,973 milliárd euróra csökkent.
A Puma kilenc hónap elteltével 257 millió eurós veszteséget könyvelt el – részletezte a Morgenpost.
Az új vezérigazgató, Arthur Hoeld ezért bejelentette, hogy a tervezett karcsúsítással 2026-ot átmeneti évnek tekinti, utána viszont arra számít, hogy a Puma visszatér a növekedési pályára.
A népszerű márkát pedig elsősorban a közismert nagymacska logóval szeretné újra felfuttatni, amelyben a tulajdonosok még mindig nagy potenciált látnak.
Rámennek az árra és dobják a nagykereskedőket
Arról is döntöttek, hogy a továbbiakban nem fogják a saját termékeket potom áron adni – ennek érdekében jelentősen visszafogják a nagykereskedőkkel való együttműködést, amelyek gyakran a legolcsóbban kínálták a Puma-cikkeket, ám ez a cég szerint káros gyakorlatnak bizonyult.
Ez pedig – a magas készletszintek csökkentése mellett – arra utal, hogy a jövőben még inkább zsebbe nyúlhat, aki például a márka jellegzetes stoplis cipőit használná – viszont ezt legalább a korábbiaknál több helyen teheti majd meg.
A márka ugyanis arra készül, hogy miközben nagyobb hangsúlyt fektet fő területeire: a futballra, illetve az edzéshez és a futáshoz kínált sportruházatra, bővíti a közvetlenül a fogyasztóknak értékesítő üzletágát saját üzletek és webáruházak nyitásával.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Átejti a fogyasztókat a magyar napenergia boom
Nem csitul a helyzet Romániában, ezt nem fogják sokáig jó szemmel nézni a helyiek
Beköszöntött az aranykor, gigászi beruházást hozott az amerikai cég
Becsődölt a Marriott partnere, 24 órát kaptak a vendégek a szobák elhagyására
Új szupergyors buszjárat indul Budapesten: tíz perccel hamarabb érhet a belvárosba
Kényszerleszállást hajtott vége az egyik magyar Gripen
Védőpajzzsal vagy nélküle, nem könnyű fogást találni a forinton
Elbúcsúzott Warren Buffett: „Ne feledd, hogy a takarítónő is ugyanolyan ember, mint az elnök”
Új szintre lépett a pénzügyi tudatosságunk