Tavaly február 5-e óta pályázhatnak a hazai gazdasági társaságok állami hozzájárulásra tisztán elektromos személygépkocsi, kisteherautó vagy kisbusz beszerzéséhez.
A 30 milliárd forintos keretösszegből több mint 22 milliárd forintra érkezett be már igény. A fennmaradt forrásmennyiségből 2025 március végéig kérhetnek támogatást a cégek
- hívja fel a figyelmet Facebook-bejegyzésében az Energiaügyi Minisztérium.
Az elektromos autók helyi légszennyezés és zajterhelés nélkül használhatók, üzemeltetésük és karbantartásuk olcsóbb, mint benzines-dízeles társaiké. Elterjedésük a környezet megóvása mellett a települési életminőséget is javítja. A legnagyobb szennyezők közé tartozó ágazat zöldítésének köszönhetően a korábbi évek folyamatos növekedése után 2023-ban 7 százalékkal csökkent a közlekedés kibocsátása üvegházhatású gázokból - mutat rá a szaktárca.
Felidézik, hogy a kormány két programban összesen 60 milliárd forinttal támogatja a környezetkímélő autózás térnyerését. A vidéki töltőhálózat fehér foltjainak felszámolását 28 milliárd forintos pályázat segíti az országos lefedettség mielőbbi elérése érdekében.
A hazai gazdasági társaságok pedig egy esztendeje igényelhetnek az akkumulátor kapacitása és a járműkategória függvényében gépkocsinként 2,8-4 millió forintot zöldautók beszerzéséhez.
Egy cég a foglalkoztatottjainak számához is igazodva 2,8-64 millió forint támogatást kaphat flottája klímabarát korszerűsítéséhez.
A program indulása óta eltelt egy évben 4871 vállalkozás kért összesen 22,2 milliárd forintot 5727 gépkocsi megvásárlásához. Több mint 3800 pályázó számára már megítéltek és szerződésekben le is kötöttek 17,4 milliárd forintot. Az érdeklődők harmadának pedig mostanáig ki is fizettek összesen több mint 7 milliárd forintot.
Az igénylők több mint háromnegyede személyautót szerez be a támogatással. A márkák népszerűségi rangsorát a BYD vezeti 1378 darabbal, a típusokét pedig a Tesla Model Y 548 darabbal.
A kínai BYD egyébként 2025 második felében kezdi meg Szegeden, az első európai gyárában a termelést, évi 300.000 autó gyártásával.
A szaktárca azt is jelezte: Magyarország már most a szűk európai élmezőnybe tartozik a lítium-ion akkumulátorok gyártókapacitásában, és a következő időszakban várható lendületes bővülés egyik fő haszonélvezője lesz.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Gazdasági hírek azonnal,
egy érintéssel
Töltse le az Economx app-ot, hogy mindig időben értesülhessen a gazdasági és pénzügyi világ eseményeiről!
Kérjen értesítést a legfontosabb hírekről!
Legolvasottabb

Kitört a pánik az oroszoknál - az ország egyik fő vasúti ütőerét robbantották a levegőbe

Egy lerobbant IC-mozdony volt az utolsó csepp a pohárban: teljesen kiakadt a MÁV-vezér

Zuhanórepülés: percek alatt veszítette el értéke negyedét a Wizz Air

Hatalmas razzia indult a közlekedésben: tízezrek kerültek górcső alá

Nincs kiút! Újabb 800 milliárd forintot vehet el Brüsszel egyetlen tollvonással

Szemet vetett a kormány a polgárok bankszámláira

Ideje készülni? Hónapokon belül visszatér a sorkatonai szolgálat a szomszédban

Bukónak tűnik a lengyel kaland: halmozza a veszteséget Orbán Viktor előretolt helyőrsége

Fotókon a döbbenetes pusztítás: teljesen megsemmisült a festői falu – képgaléria
