Rendhagyó megoldással segíti a fizetésképtelenné vált UniTravel Kft. érintett ügyfeleit a Colonnade Biztosító a nyári főszezon közepén – írja a cég közleményében. Az utasok két lehetőség közül választhatnak: 

  • továbbra is dönthetnek úgy, hogy kárigényüket a biztosítóhoz nyújtják be,
  • vagy – az IBUSZ Utazási Irodák Kft. közreműködésével – az eredetileg lefoglalt útjukra mehetnek el.

Az esetek döntő többségében ez megvalósítható, ahol pedig nem, ott a befizetett összeg értékében új utazást választhatnak az IBUSZ segítségével. 

A Colonnade Biztosító a Fővárosi Kormányhivatal határozata szerint 2025. július 10-én megkezdte a beérkező kárigények feldolgozását.

Nem maradnak kárpótlás nélkül az UniTravel pórul járt utasai

Amint kimondja az ítéletet a kormányhivatal, megkezdődhet a csődbe ment UniTravel utasainak kárrendezése. A MUISZ szakmai vezetője szerint ezért is jó, hogy az utazási irodáknak rendkívül szigorú szabályozása van, és rendelkeznek biztosítással.

A csőd bejelentésének időpontjában külföldön tartózkodó utasok hazajutását a biztosító az IBUSZ-szal szoros együttműködésben végzi, hiszen a Unitravel Kft. charter helyei az IBUSZ-on keresztül voltak lefoglalva. Ebből kiindulva döntött úgy a két cég, hogy ügyfélbarát megoldást kínál azok számára is, akik már nem tudtak elindulni nyaralásukra.

Amennyiben az új utazás részvételi díja meghaladja azt az összeget, amelyet az Unitravelnél befizettek, a különbözetet szükséges csak befizetni.

Az új utazás akkor vehető igénybe, ha az érintett utasok benyújtják a szükséges dokumentumokat az IBUSZ részére, és nyilatkozatban hozzájárulnak ahhoz, hogy a biztosító a kárigényük elszámolását közvetlenül az utazásszervező felé teljesítse. Ebben az esetben az ügyfeleknek nem kell újra befizetniük az utazás árát, mert azt a Colonnade biztosító fogja rendezni az IBUSZ-szal, a kárrendezési folyamat részeként. Ezzel a lehetőséggel kizárólag azok az utasok élhetnek, aki UniTravel által szervezett utazást foglaltak le és fizettek ki közvetlenül a Kft.-nél vagy viszonteladói partnerénél.

A dokumentumok beküldésének, vagy az IBUSZ-nál történő új foglalás véglegesítésének viszont van  határideje: 2025. augusztus 31.

„A rendkívüli helyzetre rendkívüli megoldással válaszoltunk – célunk, hogy ügyfeleink ne csak kártérítésben részesüljenek, hanem lehetőségük legyen az eredeti utazási terveik megvalósítására is” – mondta Marschalek Péter, a Colonnade Biztosító Lakossági igazgatója.

Komora Zoltán, az IBUSZ vezérigazgató-helyettese úgy fogalmazott, az IBUSZ márkaneve kötelezi őket arra, megvalósítsák az utasok útjai. Hozzátette, mindig fontosnak tartották a hazai utazási irodákkal való jó együttműködést, így számunkra természetes, hogy segítséget nyújtunk olyan irodák ügyfeleinek is, akik nehéz helyzetbe kerültek. 

A Colonnade Insurance S.A. (Colonnade) egy luxemburgi székhelyű nem-életbiztosító társaság, amelyenk  Magyarországon, Lengyelországban, Csehországban, Szlovákiában, Bulgáriában és Romániában vannak fióktelepei, a pénzügyi stabilitására vonatkozó „A-” (kiváló) és hosszú távú kibocsátói hitelminősítését az egyesült államokbeli székhelyű AM Best minősítő ügynökségtől kapta.

Baljós árnyak az utazók felett: csődhullám fenyeget?

„Nem érdemes még temetni az utazási irodákat” – mondta az Economxnak Kiss Róbert Richard. Az utazási szakértő több érvet is felsorolt erre.