Stella Li, a BYD ügyvezető alelnöke egy kínai sajtóeseményen jelentette be, hogy
a BYD magyarországi gyára 2026 második negyedévében kezdi meg a termelést.
Kapcsolódó
A Bloomberg tudósítását idéző vg.hu felhívta a figyelmet, hogy az új időpont eltér a korábbi hivatalos becslésektől, amelyek 2025 végére tették a sorozatgyártás startját. Az üzem átadásának pontos időpontja és a termelés indításának részletei egyelőre nem ismertek, így kérdéses, hogy a gyár avatása és a termelés kezdete egybeesik-e.
A szegedi BYD-gyár indulása fontos a magyar gazdaság számára. Bár eleinte csak részkapacitással, évi 150 ezer elektromos autó gyártására áll be, ez már 0,5-0,7 százalékponttal növelheti a GDP-t. Ha az üzem teljes kapacitással működik, a hatás akár kétszer ekkora lehet. A debreceni BMW-gyár hozzáadott értéke hasonló nagyságrendű, és ha a gyárak közvetett hatásait - beszállítók, logisztika, helyi szolgáltatások - is figyelembe vesszük, a teljes gazdasági hatás a magyar GDP 1-1,5 százalékát teheti ki.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Szijjártó nekiment a „nemzetközi pénzvilágnak”, Magyar Péter azonnal visszavágott
Ennyit Putyin „békevágyáról”: orosz rakéták csapódtak be mindössze 250 kilométerre Magyarországtól
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Már készítik elő a kormányrendeletet: így változik a pedagógusok bére
Amerika és Ukrajna bekeményített: felszólították Putyint, hogy végre lépjen a béke ügyében
Éjszakai riadó a NATO-határon: orosz gépek emelkedtek a levegőbe, ez okozta a pánikot
Leteszteltünk 18 szaloncukrot – mutatjuk, melyek idén a legfinomabbak
Orbán Viktor: a „hol a lóvé"- kérdés túlmutat a Nemzeti Bankon
Lesújtó hír jött: 60 ezres nyugdíjra is alig számíthat, aki így adózik