Az elmúlt időszakban többször is kétségek merültek fel annak kapcsán, hogy a kínai elektromos autókat gyártó cég, a BYD el tudja-e kezdeni még idén a gyártást Szegeden.

A Szegeder nemrég fotókat készített az építkezésről, a cikk szerzője szerint pedig ennek alapján elsőre nem tűnik úgy, hogy az eredeti terveket tartani tudják. A BYD szerint azonban erről szó sincs.

Erhardt Péter, a BYD Hungary PR-menedzsere a vg.hu-nak azt mondta, a terv továbbra is az, hogy az év végén elinduljon a gyártás, és hogy a felfutást követően minél hamarabb kiszolgálhassák Európát.

Erhardt Péter a lapnak azt is hangsúlyozta, hogy a BYD a vertikális integrációban hisz, és a versenyképességének egyik alappillére az, hogy minél több komponenst igyekeznek maguknak gyártani. Ez azonban nem jelenti azt, hogy mindent a nulláról kezdenének: a KD-üzemegységek alkatrész-logisztikai raktárak lesznek, ahol azoknak az alkomponenseknek az összeszerelése zajlik majd, amelyek aztán a végösszeszerelőben beépülnek az autóba.

A menedzser azt is hangsúlyozta, a présüzem és a fényezőcsarnok csak egy későbbi fázisban készülhetnek el.

Azt még továbbra sem tudni konkrétan, hogy pontosan mikor lehet készen a 300 hektáros komplexum, ugyanakkor azt már tudni lehet, hogy elsőként a Dolphin Surf modell gördülhet le a gyártószalagról.

Ráharaptak a britek a BYD-ra, 880 százalékkal nőttek az eladások

A BYD bejelentette, hogy az Egyesült Királyság lett a legnagyobb Kínán kívüli piaca, miután szeptemberben 880 százalékkal nőttek az eladások az egy évvel korábbihoz képest.
Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.