A Citi elemzői szerint a jelenlegi 900 ezer-1 millió darabos exportvárakozások helyett jövőre 1,5-1,6 millió autót szeretne eladni Kínán kívül a BYD.
A Totalcar azt írja, a cég exportja 2025-ben európai, amerikai és délkelet-ázsiai részre oszlik, amelyek nagyjából egyformán, egyharmad-egyharmad arányban adják az eladásokat majd. A Citi viszont egy november 11-i találkozóra hivatkozva jutott a fenti következtetésre.
A BYD a 2025-ös tervét 16 százalékkal 4,6 millió autóra mérsékelte, mivel visszaestek a hazai eladásai, igaz, a lap szerint még így is jól állnak. A cég forgalmának már a 20 százalékát adja az export, ami a 2024-es arány duplája.
A BYD az elmúlt öt évben mintegy nyolc gigagyárat épített Kínában, jelenleg pedig Szeged mellett Törökországban és Brazíliában is terjeszkedik, és jó eséllyel Spanyolország adhat majd otthont a harmadik európai üzemüknek.
Félreértés vagy megerősítés? A BYD magyarázkodik a szegedi gyár indulásáról
A kínai autógyártó szerint a magyarországi üzem termelési ütemterve változatlan: az év végén indul a próbagyártás, a zökkenőmentes sorozatgyártás pedig 2026 második negyedévétől várható.Ha többre kíváncsi, itt olvashat tovább.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
A szomszédban már készülnek a teljes összeomlásra
Éjszakai riadó a NATO-határon: orosz gépek emelkedtek a levegőbe, ez okozta a pánikot
Amerika és Ukrajna bekeményített: felszólították Putyint, hogy végre lépjen a béke ügyében
Már készítik elő a kormányrendeletet: így változik a pedagógusok bére
Lesújtó hír jött: 60 ezres nyugdíjra is alig számíthat, aki így adózik
Kötelező herevizsgálat, háborús jövőkép: történelmi döntés a hadsereg bővítéséről
Hol az örvény vége? Becsődölt egy újabb autóipari beszállító
Nincstelenül halt meg az egyik leggazdagabb magyar
Árpád fejedelem útja: 88 km/h-s gyorshajtót is rögzítettek a traffiboxok