A legnagyobb brit fogyasztóvédelmi szervezet, a Which? felmérte, hogy az EU által kötelezően bevezetett fejlett vezetéstámogató rendszereket (ADAS) miként használják az autósok a mindennapi közlekedésben.
A kutatás feltárta, hogy a sofőrök több mint fele kikapcsolja a biztonsági eszközök egy részét az autóban indulás előtt, mert sokan idegesítőnek, figyelemelterelőnek és részben emiatt akár veszélyesnek is találják ezeket
- számolt be az eredményekről a Közlekedésbiztonság portál.
Az ADAS feladata az lenne, hogy funkcióival megakadályozzák az elkerülhető baleseteket, például ha a sofőr akaratlanul elhagyja a sávot, túl gyorsan vezet, vagy nem vett észre egy előtte tornyosuló akadályt. A sofőrök azonban a jelek szerint nem szívesen működnek együtt a jelenleg használt rendszerekkel, különösen, ha azok egyszer már tévedtek.
Következzenek azok a funkciók, amelyeket az autóvezetők egy idő elteltével kiiktatnak.
- Leginkább az Intelligens sebesség szabályozás zavarja a sofőröket: ezt a járművezetők 46 százaléka kikapcsolta.
- A Sávtartó asszisztenst a járművezetők 42 százaléka iktatta ki a mindennapi közlekedésből.
- Az Automatikus vészfékezést a sofőrök 34 százaléka kapcsolta ki.
- A Figyelem/álmosság monitorozó funkciót a járművezetők 32 százaléka nem használja.
- A Holttér figyelést pedig 30 százalék kapcsolta ki.
A biztonsági rendszerek alapvetően csökkenthetik az elkerülhető balesetek számát, néha azonban csak egyetlen tévedés is elég ahhoz, hogy a sofőr teljesen elveszítse bennük a bizodalmát. És amikor elveszítik a hitüket, kikapcsolják a rendszereket - mutatott rá a kutatás.
„Ez a farkast kiáltó fiú esete: ha indokolatlanul riasztanak, nem hiszünk nekik akkor sem, amikor tényleg baj van" - fogalmaznak.
Kövesse az Economx.hu-t!
Értesüljön időben a legfontosabb gazdasági és pénzügyi hírekről! Kövessen minket Facebookon, Instagramon vagy iratkozzon fel Google News és YouTube-csatornánkra!
Legolvasottabb
Komolyan megsérült Fico különgépe, amely Brüsszelbe szállította a szlovák kormányfőt
Titkolt fegyverüzlet: a kormány gyakorlatilag ajándékba adott 66 harckocsit Szerbiának
Durva vonatgázolás keserítette meg 350 utas életét, késések kell számítani ezen a vonalon
Megvan a NASA legújabb vezetője, el sem hiszi, honnan jött
Óriási zuhanás a kutakon, ekkor érdemes tankolni
Vége a jó időknek? Látványosan esik az állampapírok hozama
Hamarosan kiderül, ki a szerbek titokzatos megmentője
Pénzes boríték helyett keserű szájíz: sok a dühös munkavállaló
Sára Botond már megtette az első lépéseket a Fővárossal szemben