Kismértékben bővülhet az új autók iránti kereslet 2022-ben, de még ez is jelentősen elmarad majd a 2017-2019 közötti magas szintektől - írja előrejelzésében a GKI. Az elmúlt két évben a kereslet 43 százalékkal esett vissza.
Szerző(k): Domokos ErikaA KIA az idén is vezeti az elektromos járművek piacát Magyarországon, részesedése 12,3 százalékos az első fél évben eladott 321 járművel, ám jövőre a piac jelentős zsugorodására számítanak.
Szerző(k): Szabó DánielAz üzemanyagokra tett ársapka is szerepet kaphatott abban, hogy az idén jóval többen vennének benzin- vagy dízelmotoros autót, mint tavaly, ha szabadon dönthetnének erről - derül ki a Napi.hu számára a Pulzus Kutató által készített friss közvélemény-kutatásból, amely szerint a konnektoros hibridek is nagyon népszerűek.
Szerző(k): Csernátony CsabaA magyar háztartások nagyon nehéz ősz elé néznek és nem valószínű, hogy az elszálló rezsi-, élelmiszer- és üzemanyagárak mellett tömegek gondolnának arra, hogy új autót vásároljanak. Aki mégis, azt pedig eltántoríthatja az, hogy Európában nálunk drágulnak az egyik legnagyobb mértékben az autók, nem csak az újak, de a használtak is.
Szerző(k): Szász PéterA nyár beköszöntével visszaesett a használt autók behozatala, a júliusi 10 807 import személygépkocsi 6,7 százalékos visszaesést jelent éves összevetésben - közölte a jóautók.hu.
Szerző(k): Szász PéterNem áll meg a drágulás az új autók piacán, pedig már eddig is minimum 20 százalékkal mentek fel az árak, de egyes modellek esetén akár ennek kétszeresével is. Egyre kevesebben engedhetnek meg maguknak új autót.
Szerző(k): Komócsin SándorAkár 400 ezer forintba is kerülhet a jövőben a jogosítvány megszerzése, az oktatók ugyanis azt mondják: nem halaszthatják tovább az árak emelését. Hiába az üzemanyagok befagyasztása, a gépkocsik fenntartása egyre többe kerül – részben ezzel indokolják az autósiskolák a költségek növekedését - derül ki az ATV Híradó összeállításából.
Szerző(k): Szász PéterGyakorlatilag összeomlottak a magyarországi autókölcsönzők a járvány miatt 2020 tavaszán, közel 1,5 évig csak különböző túlélési stratégiákkal voltak képesek fenntartani működésüket, azt is takaréklángon. Most a turizmus bár újraéled, de a szektort is sújtja az új autók drágulása és hosszúra nyúlt szállítások. Többek között erről beszélt a Napi.hu videopodcastjában Sződi János, a Magyar Autókölcsönzők Egyesületének elnöke, az Avalon Rent a Car(e) társtulajdonosa és ügyvezetője. Emellett szó lesz a videóban a bérelt autókat kifosztó bűnbandákról és az elektromos autók hiányáról is.
Szerző(k): Szász Péter