záhony

02.
08.
21:42
Az oroszok bejelentkeztek, a magyar kormány gyorsít a V0 projekten

Az oroszok bejelentkeztek, a magyar kormány gyorsít a V0 projekten

Februárban elkészül az a javaslat, amely alapján dönteni lehet a V0 vasútvonal Kecskemét és Székesfehérvár közötti nyomvonaláról - közölte Palkovics László innovációs és technológiai miniszter keddi sajtótájékoztatóján.

Szerző(k): Domokos Erika
02.
03.
08:33
Cikkcakkban szelheti ketté Magyarországot az orosz vasút

Cikkcakkban szelheti ketté Magyarországot az orosz vasút

Van olyan szakértői vélemény, amely szerint érdemes lenne Dunaújvároson át vezetni, majd Győr felé folytatni a nem kis részben orosz pénzből építendő, V0-nak nevezett Záhony-Sopron vasútvonal nyomvonalát.

Szerző(k): Komócsin Sándor
02.
02.
14:35
Putyin egy 625 milliárd forintos keretet ígért Orbán Viktornak

Putyin egy 625 milliárd forintos keretet ígért Orbán Viktornak

Nem pusztán a Magyarországnak szállított gázmennyiségről tárgyalt Orbán Viktor miniszterelnök és Vlagyimir Putyin orosz elnök kedden Moszkvában: egy 2 milliárd dolláros hitelkeretből segítenék a Záhonytól Győrig tartó, Budapest kikerülését célzó hatalmas V0 vasúti projekt megvalósulását. Hasonló vasútépítése projektet korábban Kína is finanszírozott volna, de ott lassan tíz éve nem történt előrelépés.

Szerző(k): Szabó Dániel
12.
21.
09:00
Példátlan beruházás került célegyenesbe, így lesz Magyarország Európa kapuja

Példátlan beruházás került célegyenesbe, így lesz Magyarország Európa kapuja

A végéhez közeledik az építkezés az Ázsia és Európa közötti vasúti áruforgalom új csomópontjában, a magyar-ukrán határnál található fényeslitkei East-West Gate (EWG) intermodális terminálon. Az egy év alatt megépülő EWG visszahelyezi Magyarországot a logisztika világtérképére. Tálosi János, a beruházó East-West Intermodális Logisztikai Szolgáltató Zrt. vezérigazgatója elárulta, miért van óriási igény erre a létesítményre, s miben egyedülálló a már meglévő átrakókhoz viszonyítva.

Szerző(k): K. Kiss Gergely
11.
26.
20:21
Hatórás a sor Záhonynál

Hatórás a sor Záhonynál

Hat órát kell várakozniuk a záhonyi közúti határátkelőhelyen kilépő tehergépjárművekben utazóknak - közölte a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Rendőr-főkapitányság a police.hu oldalon pénteken.

Szerző(k): Szepesi Anita
10.
19.
08:14
Magyar - lengyel csata indult a beérkező árukért

Magyar - lengyel csata indult a beérkező árukért

Erős versenyben van Magyarország Lengyelországgal azért, hogy a kelet felől érkező kínai áruk hol lépjenek be az EU-ba, fel kell gyorsítani a vasúti fejlesztéseket, mégpedig minél előbb.

Szerző(k): Komócsin Sándor
09.
16.
16:11
Exportvonatokat indítunk Kínába

Exportvonatokat indítunk Kínába

A Rail Cargo Operator és a Rail Cargo Hungaria magyar exportvonatokat indít Kínába, az első három teszt már sikeresen meg is történt - közölte a Rail Cargo Hungariára hivatkozva az MTI.

Szerző(k): Szabó M. István
09.
10.
11:52
Felújíttatja a záhonyi határátkelőt az ORFK

Felújíttatja a záhonyi határátkelőt az ORFK

Uniós forrásból finanszírozandó közbeszerzést írt ki az ORFK, a záhonyi közúti határátkelőhely fejlesztését előkészítő tervezői feladatokra.

Szerző(k): Németh Géza
07.
02.
15:40
Záhonyi vasúti átrakó: a kínai vállalatok is ugrásra készek

Záhonyi vasúti átrakó: a kínai vállalatok is ugrásra készek

Készülnek azok a tervek és programok, amelyek alapján elkezdődhet a záhonyi vasúti átrakó körzet fejlesztése - mondta el a pénzügyminiszter a magyar-ukrán határvárosban pénteken az MTI szerint.

Szerző(k): Szabó Zsuzsanna
06.
03.
08:00
Újabb mérföldkőhöz érkezett a keleti nyitás

Újabb mérföldkőhöz érkezett a keleti nyitás

Nemrég egy új e-kereskedelmi vasútvonal állt munkába Záhony térségében, amely segíti a Kína és Magyarország közötti akadálytalan kereskedelmet és javítja az ipari lánc ellátási mechanizmusát. A Kínai (Ganzhou) Nemzetközi Szárazkikötő, a CECZ Közép-Európai Kft. és a pekingi Sunshine Jietong kereskedelmi szolgáltató által üzemeltetett vasútvonal a CELIZ program részét képezi. Csomós Norberttel, a CELIZ konzorciumvezető MÁV-REC Railway Engineering Corporation Kft. ügyvezetőjét kérdeztük a fejlesztésről.

Szerző(k): Szász Péter