A politikusok kezében van az amerikai, az európai és a magyar részvénypiac sorsa is. Ez kiszámíthatatlan kockázatot jelent, s nem árt óvatosnak lenni.
Szerző(k): NAPIPaolo Fresco, a FIAT csoport vezérigazgatója a Financial Timesnak nyilatkozva kijelentette, hogy a krónikusan veszteséges autóipari üzletág General Motors Corp. részére történő 2004. évi eladása tűnik a leginkább valószínű opciónak. A GM jelenleg a FIAT Auto 20 százalékos tulajdonhányadát tudhatja magáénak és a 2004-2009 közötti időszakra vonatkozóan opciós vételi joga van a fennmaradó 80 százalék megvásárlására. Fresco megerősítette: a cégvezetés elkötelezte magát az autóipari részleg átalakítására, ám amennyiben az 2004-ig nem hozná meg a kívánt eredményt, a működtetését alighanem kénytelenek lesznek feladni.
Szerző(k): Sebő GáborA német RWE AG ma megerősítette, hogy 3,1 milliárd font (4,4 milliárd dollár) értékű készpénzes ajánlatot tett a brit Innogy Plc áramszolgáltató megvételére.
Szerző(k): Sebő GáborA Yahoo! Inc. bejelentette, hogy 436 millió dollárnyi (részvényenként 10,50 dollárnyi) készpénz és részvény ellenében vételi ellenajánlatot tett a népszerű HotJobs internetes állásközvetítő cégnek.
Szerző(k): Sebő GáborA General Electric Co. orvosiműszer-gyártó üzletága, a magyarországi érdekeltséggel is rendelkező GE Medical Systems újabb, 27,1 százaléknyi részvénycsomagot vásárolt az ultrahang-berendezéseket gyártó osztrák Kretztechnik AG-ból, így a júliusban megvett 65,4 százalékos üzletrésszel együtt a bécsi Neuer Markton jegyzett cégnek immár 92,5 százalékát birtokolja.
Szerző(k): NAPIA General Motors Co. ((GM) közel 782 millió dollárt ajánlott a csődbe ment dél-koreai Daewoo Motor két termelőbázisáért - értesült a Korea Economic Daily. A hírt egyelőre sem a GM, sem a hitelezők nevében tárgyaló állami Korea Development Bank illetékesei nem erősítették meg.
Szerző(k): Sebő GáborA General Motors Corp. (GM) 760 milliárd vont (588 millió dollárt) kínál a csődbe ment Daewoo Motorért - értesült a Korea Economic Daily A lap a tárgyalásokon részt vevő forrásra hivatkozva közölte, hogy a GM továbbra sem kívánja átvenni a Daewoo legnagyobb, egyben leginkább elavultnak tekintető pupjongi gyártóbázisát.
Szerző(k): Sebő Gábor