városfejlesztés

05.
07.
14:03
Budapest éllovas, kár, hogy csak egy van belőle

Budapest éllovas, kár, hogy csak egy van belőle

Gödöllőn rendeztek konferenciát a magyarországi városfejlődésről, az európai uniós tagságunk húszéves évfordulója kapcsán. Navracsics Tibor szerint összességében nincs ok pesszimizmusra, Karácsony Gergely szerint pedig fontos, hogy a helyi közösségekből származó fejlesztésekre fókuszáljanak a városvezetők.

Szerző(k): Koncsek Rita
04.
13.
19:55
Elszálló költségek: bizonytalanná vált az 500 milliárd dolláros szaúdi álomváros létrejötte

Elszálló költségek: bizonytalanná vált az 500 milliárd dolláros szaúdi álomváros létrejötte

Másfél éve indultak a Vörös-tengerhez közeli sivatagban elhelyezkedő szaúdi megapolisz, Neom építési munkálatai. Az irdatlan kiadások miatt azonban a királyság szuverén vagyonalapja még nem hagyta jóvá az építkezés 2024-re szóló költségvetését.

Szerző(k): Gulyas Ábel
03.
19.
18:44
Vitézy Dávid: sokan vannak, köztük Lázár János is, akik szerint Budapestet nem szabad fejleszteni

Vitézy Dávid: sokan vannak, köztük Lázár János is, akik szerint Budapestet nem szabad fejleszteni

A korábbi közlekedési államtitkár egy kerekasztal-beszélgetésen vett részt, miután bejelentette, hogy elindul a főpolgármesteri székért.

Szerző(k): Zádori Bence
03.
15.
05:05
Maxi-Dubaj, vagy a bécsi fenntartható modell? Ideje túllépni a szovjet városfejlesztési elveken

Maxi-Dubaj, vagy a bécsi fenntartható modell? Ideje túllépni a szovjet városfejlesztési elveken

Pest legnagyobb barnamezős területe a főváros revitalizálásának és a XXI. századhoz igazításának a kulcsa lehetne, ehhez azonban nem a befektetői magánérdekeknek kellene kizárólagosan meghatároznia Rákosrendező jövőjét. Vitézy Dávid városmobilitási szakértő szerint lenne mit eltanulnunk Bécstől ezen a téren is. Az érintett területet a MÁV-nak nyár végéig ki kellene pucolnia, ám egyelőre még azt sem tudni, hogy a két és fél évtizede leégett sportcsarnok törmelékei között van-e veszélyes hulladék – merthogy az egykori BS romjai is ott vannak valahol a föld alatt. Időközben megérkeztek a felmondólevelek is a bérlőkhöz, akik 30 napot kaptak, de a MÁV igyekszik nekik segíteni. Az Economx „Megörökölt ipar” című cikksorozatának első része.

Szerző(k): Horváth Tibor, Károly Gábor, Nagy Tamás