Tavaly több kínai autót adtak el, mint amerikait, amiben a BYD márka nem kis szerepet játszott. Warren Buffett, a világ egyik legismertebb befektetője ugyanakkor fokozatosan adja el 2008 óta vett BYD részvényeit, hatalmas haszonnal.
Szerző(k): Fellegi TamásA szlovák parlament elé került „lex merényletet”. Emmanuel Macron azt ígérte: választások ide vagy oda, ő biztos nem mond le. Az Európai Bizottság ideiglenes vámot vet ki a kínai elektromos járművek behozatalára. Ezek voltak a hét legfontosabb külgazdasági és külpolitikai eseményei.
Szerző(k): Csernik-Varga AdriennA kínai autógyártók a tavalyi évben először értékesítettek több járművet amerikai riválisaiknál.
Szerző(k): Vermes ÁdámNem értünk egyet a kínai elektromos autógyártókat sújtó brutális európai büntetővámokkal, a túlzott protekcionizmus nem megoldás – reagált a szerdai európai uniós tervezet hírére Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter. Magyarország már a soros elnöksége részeként adhat markáns választ a Versenyképességi Tanács július 8-9-i ülésén.
Szerző(k): Gyöngyösi BalázsA Volvo már megtette a szükséges előkészületeket az elektromos autói gyártásának Belgiumba telepítéséhez.
Szerző(k): Vermes ÁdámAz Európai Unió Oroszországból és Belaruszból importált gabonatermékekre vetett ki vámokat, nemsokára a Kínából behozott elektromos autókkal történhet meg ugyanez. Donald Trump volt amerikai elnököt hivatalos elítélte a New York-i esküdtszék. Volodimir Zelenszkij spanyol és portugál látogatásán is támogatást bezsebelve távozhatott. Ezek voltak a hét legfontosabb külgazdasági és külpolitikai eseményei.
Szerző(k): Csernik-Varga AdriennAz Európai Bizottság kemény vámokat vetne ki a Kínából importált elektromos autókra, a tervektől azonban rosszul vannak az európai gyártók. A szakértő szerint Peking kétféle módon is reagálhat az uniós kihívásra, amely a németeknek fájhat a leginkább.
Szerző(k): Vermes ÁdámMagyarországon több mint 2200 importőr cégnek kellett volna adatot szolgáltatni a tavaly október elején indult karbon-vám rendszer első negyedéves időszaka kapcsán. Az Economx információi szerint eddig csupán mintegy 500-an tettek eleget ennek a kötelezettségnek, 1700 importőr cég lényegében a tűzzel játszik, és összességében milliárdokat kockáztatnak.
Szerző(k): Drávucz PéterRáeresztik a kínai gyártók modelljeiket Európára a vámok szorításában.
Szerző(k): Zádori Bence