Idén július 1-től új rendszámokat vezetnek be Magyarországon, mivel az eddigi, három betűből és három számból álló kombinációk kifutottak. Ezzel párhuzamosan nem adnak ki több „SP”-rendszámot sem – adta hírül a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség (MNASZ).
Szerző(k): Domokos LászlóA tisztán elektromos autók száma 72 százalékkal nőtt Magyarországon, így több mint 21 ezer autóból áll a villanyautó-flotta.
Szerző(k): Csernátony CsabaElfogynak a korábbi OT-s, vagyis az oldtimer kocsikra való rendszámok, ezért februártól július elejéig újfajta táblát kapnak a minősített veteránok. Ezt követően az általános rendszámcsere miatt az OT-s autókra is új jelzések érkeznek - írja az Autóklub oldala, az Autósélet blog
Szerző(k): Szász PéterMegjelentek a "T" betűs rendszámok a hamarosan kifutó három betű, három szám kombinációban, ez után már csak a speciális karaterek jönnek, így a "T" betű az utolsó a sorban - írja a hvg.hu.
Szerző(k): Szász PéterMától, azaz 2021. szeptember 28-tól az Egyesült Királyság hivatalos autójelzése GB-ről UK-ra módosul.
Szerző(k): Szász PéterA horvát rendőrség augusztus 31. óta a külföldi rendszámú autóval közlekedő, és Horvátországban lakhellyel nem rendelkező autósokról is tudni fogja, ha korábban szabálysértést követtek el az ország útjain és azért a büntetést nem fizették be - írja a Total Croatia News.
Szerző(k): Szász PéterA veterán autóvá minősítéshez a Magyar Autóklub mellé a KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft.-t is bevonta a kormány. Az új minősítési rendszer jövő év elején lép életbe, amely az OT-rendszámok kiadására is hatással van.
Szerző(k): Németh GézaNem akadt kihívója Magyarországon annak a német tulajdonban lévő vállalatnak, amely a rendszámtáblákat gyártja. A balti országokban hasonló a helyzet, ami versenyhivatali vizsgálathoz vezetett.
Szerző(k): Komócsin SándorNem csak a pandémia által sújtott 2020-hoz, de 2019-hez képest is meglódultak a hazai e-matrica-bevételek idén, miközben nőtt a szabálykövetés. Az úgynevezett 60 perces szabállyal nagyon sok autós él. Nem szántják be ugyanakkor a feleslegesnek tűnő Veszprém megyei matricát, ahogy nem lesz a 10 naposnál rövidebb időtartamra szóló jogosultság sem. Bartal Tamással, a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) vezérigazgatójával beszélgettünk, aki azt is elmondja, szerinte miért nem érdemes Magyarországon bevezetni az átlagsebesség-mérést és miért nem működne a megtett úttal arányos díj a személyautóknál.
Szerző(k): Szász Péter