A szülők nélkül nem lehet a technológiai fejlődések hatásaitól megvédeni a gyerekeket, hiába léteznek erre megoldások, ennek ellenére minden érintettet meg kell ismertetni a lehetőségekkel, és tudatosítani kell, hogy sokszor a generációs különbségek miatt nem is látjuk a valós kockázatot – többek között erről beszélt az Economx podcastjában az NMHH gyermekvédelmi főosztályvezetője. A hatóság a közvélemény számára leginkább a büntetései kapcsán ismert, ugyanakkor az ebből befolyó összeget kizárólag megelőzésre és edukációra költhetik.
Szerző(k): Magyar MártonPápalátogatás, törökországi földrengés, a Wagner-csoport zendülése, izraeli-palesztin háború, Suhajda Szilárd halála – ezek a témák kötötték le leginkább a hírolvasók figyelmét 2023-ban.
Szerző(k): Horváth TiborA digitális szolgáltatásokról szóló EU-rendelet (DSA) komoly változást hoz az uniós, így a hazai felhasználók, vállalkozók és online platformok életébe is. A 2022 novemberében hatályba lépett szabályozás új szakaszhoz érkezik, ugyanis február 17-től az összes rendelkezését kötelezően alkalmazniuk kell az érintetteknek.
Szerző(k): EconomxFebruár 17-től az összes, az Európai Unióban letelepedett platformszolgáltatóra kiterjed a digitális szolgáltatásokról szóló EU-rendelet. A cél az álhírterjesztés, a káros tartalmak elleni szigorú fellépés minden lehetőségének kibővítése.
Szerző(k): Drávucz PéterÚtmutatót adott ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) a digitális szülői felügyelet beállításához a biztonságos internet napja alkalmából – közölte a hatóság kommunikációs igazgatósága.
Szerző(k): Eisenkrammer NóraAkik a kurzust elvégzik, az online tér kihívásaival és a digitális tudatossággal kapcsolatos tanácsadói, tartalomfejlesztői, konfliktuskezelői gyakorlatot szereznek, amellyel segíthetik a fiatalok és a szülők digitális médiaértését.
Szerző(k): Horváth TiborAz NMHH jelentéséből pontos képet kaphatunk arról, hogy miként áll mozihoz a magyar lakosság. A 22 milliárdos bevétel tavaly igazán jó eredménynek számít.
Szerző(k): EconomxA „Sztárbox” erőszakos tartalmai miatt 10 millió forint, Fekete Pákó kényelmetlen helyzetbe hozásáért pedig 3 millió forint bírságot kapott az RTL.
Szerző(k): Horváth TiborFőleg a kereskedelmi csatornáknál lehet érezni, hogy végtelenül hosszú reklámszünetekkel adják le műsoraikat, a lapunknak megszólaló Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság szerint azonban a nézőknek van lehetősége jelezni, ha úgy érzik, hogy ordít a reklám vagy a normálistól hosszabb ideig tart a hirdetés.
Szerző(k): Kreivich Orsolya