Pénzügyi helyzetüket és munkahelyi kilátásaikat is kedvezőtlenebbül ítélték meg a magyar fogyasztók tavaly az utolsó negyedévben, mint egy negyedévvel korábban a Nielsen felmérése szerint.
Szerző(k): MTIÚjra nőtt a vény nélkül kapható fogyasztó szerek kiskereskedelmi forgalma, és mintegy 2,2 milliárd forintot ért el 2013. július-2014. június között. Ez 6 százalékkal több, mint az előző tizenkét hónap alatt – közölte a Nielsen.
Szerző(k): EconomxRecept nélkül kapható gyógyszerekből és gyógyhatású készítményekből (OTC) 11 százalékkal, mintegy 147 milliárd forintra nőtt a kiskereskedelem (patikák és patikán kívüli forgalom) bevétele tavaly, az előző évhez képest. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat, az általa mért ötvenhárom különböző termékcsoport adatai alapján. Legkeresettebbek a vitaminok és étrendkiegészítők, valamint a láz- és fájdalomcsillapítók, de az ízületi bántalmak elleni készítmények tévéreklámköltése nőtt legnagyobb mértékben.
Szerző(k): EconomxBár a vizsgált 31 országból 17 csökkent a Nielsen fogyasztói bizalmi indexe, Magyarországon három éves rekordot értünk el és 51 ponton áll az index. Nagy örömre azonban nincs ok, hiszen 100 pont felett beszélhetünk optimizmusról.
Szerző(k): EconomxA takarékoskodó magyarok 55 százaléka bízik abban, hogy eléri pénzügyi céljait. Legtöbben gyerekeik jövője végett (19 százalék), váratlan fizetnivalókra, továbbá egészséggel kapcsolatos költségekre (14-14 százalék) tesznek félre vagy fektetnek be - derül ki a Nielsen nemzetközi felméréséből.
Szerző(k): MTI, EconomxAz emésztőrendszerrel kapcsolatos étrend-kiegészítők és vény nélküli gyógyszerek forgalma 5 százalékkal, mintegy 12 milliárd forinttal nőtt egyik évről a másikra. A legjobban a görcsoldó, valamint a májra és epére használatos szerek értékben mért forgalma nőtt, ezek iránt decemberben különösen megemelkedik a kereslet - derül ki a Nielsen fogyasztói információkat és ismereteket szolgáltató vállalat Kiskereskedelmi Indexéből.
Szerző(k): EconomxAz idén a harmadik negyedévben 4 ponttal 45 pontra emelkedett a Nielsen fogyasztói bizalmi indexe Magyarországon a második negyedévhez képest, így 2010 óta most lett a legmagasabb. A vizsgált hatvan ország közül azonban Magyarországon a legalacsonyabb a mutató - közölte a Nielsen piackutató szerdán az MTI-vel.
Szerző(k): MTIMagyarországon száz vásárlóból negyvenhárman hajlandók többet is fizetni azért a termékért, amelynek előállítója nyereségéből társadalmi célokat támogat, az európai átlag 36 százalék a Nielsen globális információs és piackutató vállalat felmérése szerint.
Szerző(k): MTI-Eco