A BMW megvásárolja a német Alpina tuningcéget, amely arról híres, hogy a bajor gyártó kocsijait alakítja át immár 57 éve. Az összeg egyelőre nem ismert - írja az Autonews.
Szerző(k): Szász PéterJoe Biden kormányzata múlt héten példátlan és súlyos szankciókról döntött, amelyek Oroszország és a globális gyémántpiac egyik legnagyobb szereplőjét, az Alrosát sújtja. Szergej Ivanov vezérigazgatót és a társaságot még nem rengette meg a büntetés, de hamarosan fordulhat a kocka - közölte a Gyémánt Világtanács.
Szerző(k): Tér DiánaA Zara tulajdonosa, a spanyol Inditex ideiglenesen bezárja 502 oroszországi üzletét, és leállította az online kereskedést is az ország Ukrajna elleni inváziója miatt. A fast fashion lánc mellett számos luxuskereskedő, köztük az LVMH, a Chanel, a Hermes és a Burberry szintén leállította az értékesítést Oroszországban. Pedig az nagyon oroszok szeretik a luxust.
Szerző(k): Molnár CsabaA koronavírus-járvány teljesen átírta a gazdaság működését: egyre több nagymárka fordul el Ázsiától és választja Kelet-Európát, hogy csökkentse a nemzetközi kitettséget. A magyar gyártók iránt is nő az érdeklődés, az exportarány már a 80 százalékot is eléri. A hazai márkáknak azonban egyre több lehetőségük van pályázni és bemutatkozni nemzetközi porondokon - mondta Bata-Jakab Zsófia, a Budapesti Divat&Design Ügynökség vezetője.
Szerző(k): Tér DiánaTavaly megnőtt a gyémánt ára, és jelentősen megemelkedett a gyémántipari ágazat fogalma is a Bain vezetési tanácsadó cég és az antwerpeni World Diamond Center pénteken bemutatott tanulmányának megállapításai szerint.
Szerző(k): Szepesi AnitaA Louis Vuitton élére állt az áremeléseknek a luxuscikkek piacán költségei növekedésére hivatkozva. Azt egyelőre nem árulják el, mennyivel fogják növelni termékeik árát.
Szerző(k): Komócsin SándorNehéz helyzetbe hozta a luxuscikkek gyártóit, hogy eladatlan készleteiket nem dobhatják ki márkájuk és az árak védelme érdekében, mert az új francia hulladékgazdálkodási törvény tiltja ezt a pazarlást is.
Szerző(k): Komócsin SándorSzámtalan kihívással nézett szembe a divatipar a koronavírus-járvány elterjedése óta. Amellett, hogy anyaghiány, globális ellátási problémák és utazási korlátozások nehezítették a gyártást, a turizmus soha nem látott módon szakadt be. Az Ázsiából Európába és az Egyesült Államokba áramló divatturizmus szinte megszűnt, és a fókusz átterelődött a fizikai boltokról a webshopokra.
Szerző(k): Tér Diána