Komoly lemaradásban vannak az európai vállalatok, köztük a hazai, tőzsdén jegyzett cégek is a fenntarthatóság területén, miközben a zöld átállás egyre sürgetőbbé válik. Magyarországon idén január óta számos társaságot törvény is kötelez a fenntartható működésre. Az Economx az EY szakértőivel, Lukács Ákossal és Jenei Attilával beszélgetett, akik felhívták a figyelmet arra, hogy az Európai Unió egyre több vállalkozás, köztük kkv-k gazdasági tevékenységét is szabályozza az elkövetkező években a karbonsemlegesség eléréséhez.
Szerző(k): Szabó GyulaAz irodákat egyre inkább az ott dolgozók igényei szerint kell kialakítani, a jövő pedig a vegyes funkciójú épületeké. Az irodaépítési láz Budapesten már a múlté.
Szerző(k): Horváth TiborRobert Habeck és a magyar nemzetgazdasági miniszter Berlinben egyeztetett egymással.
Szerző(k): Gulyas ÁbelMagyarország legnagyobb vállalata az utóbbi hetekben frissítette hosszú távú stratégiáját. A Mol a modern és tiszta környezet előtérbe helyezésében hisz és a technológiák folyamatos fejlődésében.
Szerző(k): Horváth TiborHiába lennének sokkal környezetkímélőbb megoldások, a jelek szerint Európán belül a légi közlekedés az, ami egyre dominánsabbá válik, és továbbra is hatalmas növekedési potenciállal rendelkezik. Úgy tűnik, a vasúti közlekedés elveszíti a harcot.
Szerző(k): EconomxA biografitot az EU-ban és az Egyesült Államokban is gyártják.
Szerző(k): Zádori BenceA szakértő szerint a teljes gépjárműflottája lecserélhető úgy, hogy a váltás a karbonpiacról részben utófinanszírozható.
Szerző(k): EconomxA budapesti agglomeráció és hat megyeszékhely után hamarosan hat kisebb városban is a helyi közösségi közlekedés zöldítésére készül a Volánbusz.
Szerző(k): EconomxAzok, akik heti kettő-négy napot dolgoznak otthonról, 11-29 százalékkal csökkenthetik „karbonlábnyomukat”. A Covid-19 világjárvány idején szinte mindenkinek hónapokig kellett otthonról dolgozni. Az érvek és ellenérvek napi szinten kerülnek a címlapokra, és itt az újabb érv, most éppen a távmunka mellett.
Szerző(k): Economx