A Széchenyi Egyetemi Csoporthoz tartozó HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. továbbra is kiemelten fontosnak tartja, hogy – a kormányzat céljaival összhangban – hazánk 2050-re karbonsemleges országgá váljon, ezért a közösségi közlekedés megújítását és a károsanyag-kibocsátás csökkentését célzó program folytatódik, a 25 ezer főnél kevesebb lélekszámú települések számára is megnyitva a lehetőséget a helyi flotta elektrifikálására.

A Volánbusz tervei szerint, amennyiben a fejlesztéshez szükséges források rendelkezésre állnak, úgy

  • Balatonfüreden három;
  • Hajdúszoboszlón egy;
  • Komáromban kettő,
  • Komlón hat,
  • Tatán öt és Várpalotán három darab

elektromos meghajtású, kéttengelyes szóló, alacsonypadlós, helyi kivitelű jármű állhat majd forgalomba. Az autóbuszok üzemanyag-ellátását az MVM Mobiliti Kft. és a Volánbusz közös vállalata, a Mobiliti Volánbusz Kft. által telepített töltőberendezések biztosítják majd a települések műszaki telephelyein vagy állomásain.

A feltételes közbeszerzés ajánlattételi felhívás 2023. október 25-én jelent meg, a szerződéskötést 2024 januárjára tervezik, és ha ebben az ütemben sikerül haladni, akkor az autóbuszok már a jövő évben az utasok szolgálatába állhatnak. A projekt megvalósulása esetén a Volánbusz 20 százalékkal bővítheti elektromos flottáját.

Az újabb 20 e-busz további több mint 1000 tonna szén-dioxiddal alacsonyabb környezetterhelést jelent majd.

A Volánbusz eddig összesen 100 elektromos autóbuszt állított forgalomba a főváros vonzáskörzetében, valamint Székesfehérvár, Zalaegerszeg, Győr, Eger, Szolnok és Szeged helyi közlekedésében.

A Volánbusz jelenlegi elektromos flottája évente mintegy 5500 tonna szén-dioxidtól mentesíti az érintett települések levegőjét, ami 2000 személygépkocsi éves kibocsátásának felel meg.

Komoly piaca lehet az elektromos buszoknak, Magyarország az élre törhet

Állítólag a kínai BYD járműgyártó fog elektromos autóbuszokat készíteni. Bővebben >>>