Összesen 29 útszakaszon csökkent a sebességhatár az elmúlt 1,5 évben, eközben mindössze 2 helyen növekedett. A Magyar Közút az év hátralevő részében is vizsgálja a hazai utakat, fogadja a bejelentéseket, és ha kell, változtat az autósok tempóján a biztonság érdekében - értesült a vezess.hu.
Szerző(k): K. Kiss GergelyA személyi sérüléssel járó és halálos balesetek száma is csökkent az idén. A legtöbb esetben továbbra is a gyorshajtás a ludas.
Szerző(k): Csernátony CsabaA személyi sérüléses baleseteknek mindösszesen a 0,7 százalékát okozta tavaly az utak mellé kitáblázott sebességhatárok megszegése. Ezzel szemben 27,8 százalékát azok a járművezetők, akik nem az útviszonyoknak, a forgalomnak és az időjárásnak megfelelő sebességgel közlekedtek. Súlyos probléma a „gyorshajtás”, csak éppen nem úgy, ahogy sokan gondolják - figyelmeztet a vezess.hu.
Szerző(k): K. Kiss GergelyAz elmúlt 96 óra rendőri intézkedései összesítette számokban a rendőrség.
Szerző(k): Dzindzisz SztefanA BRFK és a Nemzeti Közlekedési Hatóság közös ellenőrzése különös figyelmet fordított a fővárosiak éjszakai pihenését zavaró, házilag módosított kipufogórendszerrel átszerelt gépjárművekre.
Szerző(k): K. Kiss GergelyAlaposan megkopasztották a rendőrök tavaly a gyorshajtókat: 2018-ban több, mint 21 milliárd forintot kellett befizetniük a szabálytalan autósoknak.
Szerző(k): Vég MártonA Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. kamerái önmagukban is képesek a sebességmérésre, nem csak az átlagsebesség számítására - tudta meg a Napi.hu. A jó hír az, hogy ezt jelenleg csak statisztikai elemzésre használják, büntetésre senkinek sem kell számítania, ha egy útdíjkamera alatt száguld el.
Szerző(k): Szász PéterEgyáltalán nem működnek az autópályákon lévő régi, dobozos traffipaxok, ennek ellenére továbbra is kint hagyták őket és az előjelző táblák is a helyükön maradtak. A vezess.hu a rendőrséghez fordult az ügyben.
Szerző(k): K. Kiss Gergely