Csendes kereskedéssel és lassú emelkedéssel szokott telni a nyár jellemzően a tőzsdéken. Azonban a vártnál kedvezőtlenebb inflációs adatok és a június végén várható elnökjelölti vita komolyan bekavarhat a piacon. Különösen én időszakban, amikor mindenki hiper-optimista. Már pénteken érkezhetnek az erre utaló jelek.
Szerző(k): Lovas-Romváry AndrásA mesterséges intelligencia már az állattenyésztésben is kezd meghatározó szerepet betölteni, pedig erre az ágazatra azt mondták, itt váltható ki legkevésbé az emberi munkaerő. A szakjogász ugyanakkor arra figyelmeztet, az MI segítség, ám tapasztalatot, a gyakorlatot, a megérzést és az intuíciót nem tudja pótolni.
Szerző(k): Drávucz PéterKözzétették a kiskorúakat érintő mérgezések leggyakoribb okait.
Szerző(k): Kiffer AnnaA kulturális és kreatív szféra (KKI) az EU-ban 30 millió munkahelyet teremt, és a vállalkozások több mint 12 százalékát adja. Az ágazat jelentősége – erős kisugárzásánál fogva – még a gazdasági mutatókkal mérhetőnél is nagyobb, hiszen hozzájárul a városok élhetőbbé tételéhez és akár a környezeti lábnyom csökkentéséhez is.
Szerző(k): Halász ErikaAz MBH Bank elemzése szerint, amennyiben az ipar stagnál vagy növekedik márciusban, akkor pozitívan járulhat hozzá az első negyedéves GDP-növekedéshez.
Szerző(k): Vermes ÁdámIgen bizonytalanná vált az Apple jövője az év elejére, ezért nem sokáig maradt a világ legértékesebb vállalata október után, mivel a kilátástalanságot keményen büntették a befektetők.
Szerző(k): Zádori BenceA JP Morgan után az Erste is megemelte az OTP célárát.
Szerző(k): Zádori BenceGőzerővel fejlesztik a cégek ügyfélszolgálati folyamataikat, így már átlagosan legalább négy különböző csatornán lehet elérni a nagy ügyfélforgalmat bonyolító magyar vállalatokat – állapította meg a KPMG friss magyarországi kutatásában. A különböző képességekkel rendelkező chatbotokat egyre több cég igyekszik mesterséges intelligenciával felruházni, ugyanakkor jelenleg a legnagyobb kihívás a vállalatoknak mégiscsak az, hogy saját belső működésüket optimalizálják. Nem elég ugyanis csupán az elérést biztosítani az ügyfélszolgálat felé, hanem valódi és gyors válaszokkal kell tudni előmozdítani az ügyfelek kéréseit, panaszait, érkezzen az bármely csatornán. Ráadásul mindezt függetlenül attól, hogy vállalaton belüli munkatárstól vagy külső ügyféltől, vásárlótól érkezik a kérés.
Szerző(k): EconomxA kiégés jelensége a világgazdaság éves GDP-jét akár 9 százalékkal is visszavetheti.
Szerző(k): K. R.