Tartaléktervet készít az Európai Unió, hogy enyhítse a elektromos járművekre gyakorolt vámtarifát.
Szerző(k): Zádori BenceA VW csoport messze a legnagyobb értékesítési volumennel rendelkezik a piacon, ennek ellenére a legalacsonyabb működési nyereséget produkálta az idei első 3 hónapban.
Szerző(k): EconomxA Nissan 1,12 milliárd fontot (1,4 milliárd dollárt) pumpál brit gyárába, hogy két modelljének elektromos változatát gyárthassa, ezzel lendületet adva az Egyesült Királyság autóiparának és a brit miniszterelnöknek is, aki tárt karokkal várja a külföldi befektetőket.
Szerző(k): EconomxA BYD kínai járműgyártó az idén októberben 301 833 új energiával hajtott személyautót értékesített világszerte, ez 38,4 százalékos növekedés 2022 októberéhez viszonyítva, egyben eladási rekord már a hatodik egymást követő hónapban – közölte a BYD magyarországi PR-cége.
Szerző(k): EconomxCsütörtökön napközben nagyot esett az amúgy is hetek óta lefelé tartó olajár, így a legalacsonyabb szintjét érte el azóta, hogy az OEPC nyáron visszafogta a kitermelést.
Szerző(k): Fellegi TamásDrasztikusan emelkedtek az elektromos autók eladásai az elmúlt években, azonban korántsem annyira, mint azt a gyártók korábban remélték. Az Egyesült Államokban vannak már olyan autógyártók, akik elkezdtek kifordulni az elektromos autó projektek mögül.
Szerző(k): Lovas-Romváry AndrásA korábbi hírekkel ellentétben soha nem látott profittal zárták a Covid-járványt az autógyártók köszönhetően a várható problémák korai felismerésének, és annak, hogy tudatosan megszüntették az egyes márkák legolcsóbb modelljeit. Így bár a volumen elmaradt a korábbiaktól, a nagyobb árrés nagyobb profitot jelentett – mondta el az Economx podcastjában Bazsó Gábor „Karotta” szakújságíró. Véleménye szerint ezt a piaci pozíciót akkor is meg tudják őrizni, ha a távol-keleti – leginkább kínai – elektromos autók fokozatosan növekvő európai térnyerése nagyobb sebességre kapcsol.
Szerző(k): Gáll CsongorA felek egyelőre hárítanak a német sajtó friss értesüléséről, miszerint Magyarországot választotta a Tesla élvonalbeli pozíciójára törő kínai gigacég, a BYD, hogy felépítse első európai elektromos autó gyárát. A több ország által is vágyott beruházás jelentős gazdaságélénkítést eredményezhet hazánkban.
Szerző(k): Thurzó KatalinA Klebelsberg Központ úgy nyilatkozott, hogy ezt a pénzt nem lehet iskolák felújítására fordítani, kizárólag elektromobilitási célra költhetik.
Szerző(k): Economx