A magyar nukleáris intézményt irányító MVM vezetősége arra számít, hogy az Európai Bizottság húsz évvel meghosszabítja a Paksi Atomerőmű üzemidejét. Ám milyen most a Paksi Atomerőmű 2023-ban? Bejártuk a reaktorcsarnokot, az üzemanyagtárolót és a különböző laboratóriumokat is.
Szerző(k): Sarkadi-Illyés Csaba„A gyártók egy olyan környezetbe érkeznek, ahol ellenségesen fogadják őket, mert az emberek nem biztosak abban, hogy az állam megvédi őket a profitorientált cégekkel szemben, ez folyamatos társadalmi feszültséget fog okozni, ennek hosszú távon nincs jövője” – magyarázta a környezetpolitikai szakértő az Economxnak az akkumulátoripar jelenlegi helyzete alapján. Összeállításunkból kiderül, hogy nemcsak párbeszédre, hanem előzetes tervezésre is szükség volna, de minden pótolható még.
Szerző(k): Sarkadi-Illyés CsabaA Magyar Közgazdasági Társaság (MKT) Munkahelyek az akkumulátoriparban című konferenciáján kiderült, úgy sikerült megalkotni hazánk akkumulátoripari stratégiáját, hogy a tervezők nem számoltak a magyar munkaerő-piaci sajátosságokkal. De akkor miért támogatja álláshelyenként több mint hatvannégy millió forinttal a magyar állam a betelepülő ázsiai akkumulátoripart?
Szerző(k): Sarkadi-Illyés CsabaAz már ismert, hogy a Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL) hazánk eddigi történelmének legnagyobb beruházását telepíti Debrecenbe, ugyanakkor a jövő iparának tartott akkumulátorgyártás hazai felfuttatása számos megválaszolandó és jogos kérdést vet fel, amire együtt kerestük a válaszokat a kínai óriás vezetésével.
Szerző(k): Sarkadi-Illyés CsabaNapra pontosan egy hónapja az Economxnak árulta el Ormosy Gábor, az AutoWallis Nyrt. vezérigazgatója, hogy kínai márkával bővül a portfóliójuk, október 20-án, pénteken pedig megnyitotta BYD szalonját a Wallis Motor Duna.
Szerző(k): Sarkadi-Illyés CsabaMájus óta lebeg egy Elon Musk ígéret Európa fölött egy lehetséges új Tesla-gyárról, és bár konkrétumok továbbra sincsenek, lehet, hogy nem ok nélkül hallgat a mély.
Szerző(k): Sarkadi-Illyés CsabaA német lapok címlapján szerepel és jelentős visszhangot kelt a Tesla első európai gyára, az úgynevezett Gigagyár a kelet-brandenburgi Grünheide mellett, mivel az üzemben szokatlanul sok munkabaleset történik, ráadásul komoly a felháborodás az okozott vízhiány miatt.
Szerző(k): Thurzó KatalinRobert Habeck gazdasági miniszter elismerte a francia-német érdekellentétet a kínai elektromos járművek elleni uniós szubvencióellenes vizsgálat kapcsán. Franciaország, amely határozottan szorgalmazta a kínai e-járművekkel kapcsolatos uniós vizsgálatot, sokkal kevesebb autót értékesít Kínában, mint a német autógyártók.
Szerző(k): Horváth TiborAmikor valaki leadja régi autóját – ami nem kell, hogy roncs legyen – és vállalja, hogy a leadott jármű helyett elektromos autót vásárol, akkor ahhoz állami támogatást is kap.
Szerző(k): Horváth Tibor